Renault s-a angajat în cadrul planului „Renault 2016 – Drive the Change”, ca prin vehiculele electrice si îmbunătățirea motoarelor termice să-si reducă amprenta carbon la nivel mondial cu 10 până în 2013 si apoi cu încă 10 între 2013 si 2016. Roadele acestei strategii sunt deja vizibile. După Fluence Z.E., berlina statutară, Kangoo Z.E, vehiculul utilitar, si Twizy, citadina revoluționară, Renault vine, cu ZOE, să ofere mobilitatea cu zero emisii cât mai multor automobilisti, una dintre promisiunile din semnătura de marcă „Renault Drive the Change”.
Versiunea de serie a lui ZOE a rămas fidelă conceptului inițial. Practic, liniile modelului au rămas neschimbate, avem un ZOE Preview în versiunea de serie. Evident detaliile estetice specifice unui concept car au dispărut. A fost ușor redesenat spoilerul față care integrează acum luminile de rulat pe timp de zi cu LED-uri. În Franța, ZOE este disponibilă de la 15.700 € inclusiv TVA, după deducerea subvenției de 5.000 €. În Marea Britanie, ZOE este disponibilă de la 13.650 £ inclusiv TVA (adică 16.450 € la cursul de schimb actual), datorită unei subvenții de 4.333 £. Chiar și în țările în care pentru moment nu există subvenții, ZOE are un preț atractiv. În Elveția, de exemplu, ZOE are un preț de catalog de la 22.800 CHF (adică aproximativ 18.900 € la rata de schimb actuală).
Închirierea bateriei costă de la 79 €/lună, asistența pentru orice tip de pană fiind inclusă, inclusiv pentru pana de energie (tarif valabil pentru 12.500 km pe an/36 de luni). Din 6 martie, clienții din 11 țări pot face pre-comenzi pe site-ul Renault-ZE.com. Clienților care vor intra pe site pentru a face pre-comenzi li se va propune un drive test cu ZOE și vor fi contactați cu prioritate de îndată ce va începe comercializarea vehiculului. În timpul proiectării modelului s-au depus mai mult de 60 de brevete.
În materie de autonomie, Renault a dezvoltat sistemul Range OptimiZEr, care regrupează trei inovații majore – frânarea recuperativă de nouă generație, pompa de căldură și anvelopele MICHELIN EnergyTM E-V. Datorita acestui dispozitiv, ZOE afișează cea mai mare autonomie pentru un vehicul electric de serie. Astfel, în ciclu NEDC, ZOE este omologata la 210 km autonomie… De exemplu, pe un traseu peri-urban, în sezonul rece, autonomia reală pentru ZOE atinge 100 km, sau 150 km, în condiții de climă temperată.
Frânarea recuperativă de nouă generație captează aproape toată energia pierdută la frânare, fără efect notabil asupra comportamentului dinamic al modelului ZOE: fără sincope, fără frână de motor pronunțată. Sistemul acționează în dublu sens: la decelerare, ca și în cazul Fluence Z.E. și Kangoo Z.E., motorul recuperează energia cinetică a vehiculului și o convertește în curent electric care încarcă bateria. De îndată ce șoferul apasă pe frână, sistemul repartizează inteligent efortul de frânare între plăcuțe și frâna de motor, pentru a maximiza acțiunea motorului care în același timp reîncarcă bateria.
Pompa de căldură oferă un confort termic excelent, păstrând autonomia vehiculului. Sistemul, care funcționează ca un dispozitiv de climatizare cu ciclu reversibil, consumă foarte puțină electricitate. Produce aer cald și aer rece prin inversarea funcționării circuitului. Restituie aproximativ 2 kW de aer rece sau 3 kW de căldură cu doar 1 kW de electricitate.
Temperatura habitaclului poate fi conservată optim pentru că nu depinde de caloriile degajate de motor. Anvelopele MICHELIN EnergyTM E-V reprezintă o inovație dezvoltată de Michelin împreună cu Renault în premieră mondială pentru ZOE. Aceste anvelope cu eficacitate energetică ridicată îmbunătățesc autonomia vehiculului. Compoziția, structura și flancurile au fost concepute pentru a face față unui cuplu ridicat si pentru a răspunde nevoilor specifice ale vehiculului electric. În ceea ce priveste siguranța și comportamentul rutier dau dovadă de calitățile specifice anvelopelor Michelin. Sunt disponibile pe dimensiuni de 15 ’’ și 16 ’’. ZOE este singurul vehicul echipat cu încărcătorul Caméléon. Acest tip de încărcător brevetat de Renault este compatibil cu orice nivel de putere până la 43 kW. Permite reîncărcarea la bornă într-un interval de timp cuprins între 30 de minute și 9 ore.
De exemplu, ZOE se reîncarcă într-o oră la puterea de 22 kW. Nivelul de putere intermediar păstrează cel mai bine durata de viață a bateriilor și are impactul cel mai redus asupra rețelei electrice cu o reîncărcare rapidă la 43 kW. Încărcătorul Caméléon permite o reîncărcare rapidă la borne de patru ori mai ieftine. În prezent, bornele de încărcare rapidă sunt echipate cu un încărcător de putere mare. Dar, dacă vehiculul are integrat încărcătorul Caméléon, nu mai este nevoie de încărcător în bornă. Vor costa sub 3.000 €, adică de 4 ori mai puțin decât bornele de încărcare rapidă existente pe piață.
O altă premieră este sistemul multimedia Renault R-Link. ZOE este primul vehicul Renault echipat cu Renault R-Link, noul sistem multimedia integrat și conectat la Renault. R-Link dispune de ecran tactil de 7 inch, o comandă pe volan și un sistem de recunoaștere vocală care îi permite soferului să controleze tot echipamentul fără a fi nevoit să-și ia ochii de la drum. R-Link oferă și conectivitate integrată pentru o gama de servicii și aplicații via R-Link Store. R-Link Store va propune, de îndată ce se va comercializa, mai mult de cincizeci de aplicații concepute pentru lumea auto, care se vor putea descărca direct în mașină sau în contul My Renault.
Motorul electric sincron cu rotor bobinat, cu o putere de 65 kW, furnizează instantaneu cuplul maxim de 220 Nm. ZOE este echipat cu Z.E. Voice, un sunet exterior care alertează pietonii la apropierea vehiculului. Z.E. Voice se face auzit de la 1 la 30 km/h, iar identitatea sa sonoră a fost special creată pentru ZOE. Șoferul poate alege între trei sunete diferite, dar, de asemenea, poate întrerupe semnalul sonor cu o simplă apăsare de buton.