Compania chineză Geely Automobile și compania suedeză Volvo Cars au anunțat că iau în considerare o fuziune, pentru „a accelera financiar și tehnologic sinergiile dintre cei doi constructori”. Geely deține integral acțiunile Volvo.
Chinezii de la Geely vor să înglobeze complet Volvo Cars în activitatea lor, după ce au a cumpărat compania suedeză în 2010, de la Ford. Volvo este o companie pe acțiuni înregistrată în Suedia, președintele său fiind celebrul Li Shufu, fondator al Zhejiang Geely Holding Group, care deține Geely Automobile. Li Shufu este acționar Daimler, cu aproape 10%. „O combinare a celor două companii ar conduce la un grup global mai puternic”, a declarat Li Shufu.
Mărcile deținute de Geely la care se adaugă Volvo ar duce compania la o valoare de circa 30 miliarde de dolari, aproximativ similar cu Ford. Producția cumulată ar depăși 2 milioane de autovehicule și s-ar apropia de rivalii de la SAIC, cel mai mare grup auto din China. Pe lângă brandul de bază, Geely, chinezii mai dețin Lynk&Co, dar și marca britanică sport Lotus și aproape jumătate din Proton. Volvo a lansat un al doilea brand de lux, Polestar, dar care nu a livrat, încă, nicio mașină.
Anul trecut, cele două companii anunțaseră că își unifică divizia de motoare, care va funcționa ca business separat ce va putea să livreze motoare cu combustie și electrice și altor companii.
Potrivit anunțului, noua companie Volvo – Geely va fi listată atât la Stockholm, cât și la Hong Kong. În prezent, Volvo nu este listată pe nicio bursă, deși proprietarii și-au propus acest lucru în urmă cu aproape doi ani. Ei au renunțat între timp, argumentând cu condițiile nepotrivite de pe piețe.
Intrată în declin în epoca Ford (1999 – 2010), Volvo s-a restructurat masiv după preluarea de către Geely, reușind să atingă un record istoric, depășind, pentru prima dată în cei 93 de ani, pragul de 700.000 de autoturisme vândute.