Ford Focus este cel mai vândut autobil din lume, potrivit datelor furnizate de Polk și confirmate de Ford of Europe. Polk este o agenție specializată în informații, analize și prognoze pentru industria auto globală.
Ford și-a unificat versiunile modelului Focus, odată cu cea de-a treia generație a compactei, fiind vândut un singur model pe toate continentele, lucru ce a contribuit la succesul acestuia.
Un alt model de la Ford, supermini-ul Fiesta, s-a clasat pe primul loc în clasa sa și pe locul 6 în topul celor mai vândute mașini la nivel global. În același timp, pick-up ul F-Series s-a plasat pe locul al treilea, în ciuda faptului că nu se vinde în Europa, una din cele mai mari piețe. De altfel, camionetele din seria F sunt singurele din această clasă prezente în Top 10.
Modelul Focus, o compactă care se vinde atât sub caroseria hatchback, cât și sub cea sedan, a atins un volum total de 1,02 milioane de exemplare în 2012. Pe locul al doilea s-a clasat Toyota Corolla, un automobil care a fost pentru multă vreme cel mai vândut din lume. Modelul japonez a înregistrat 872.774 unități vândute.
Pe poziția a patra în clasament s-a situat un automobil chinezesc, Wuling Zhiguang, un monovolum cu 768.870 unități, vândute aproape toate în China. Pe locul 5 se află un alt model japonez, Toyota Camry, de asemenea grație vînzărilor din SUA, cu 729.793 unități.
Cel mai bine vândut model aparținând unei mărci europene a fost Volkswagen Golf, abia pe poziția șaptea în Top 10, cu aproape 700.000 exemplare vîndute. La o distanță mică s-a plasat Chevrolet Cruze, un model aflat la prima sa generație dar care a reușit să se impună pe toate continentele.
Ultimele două automobile de pe listă au fost două modele Honda, Civic și CR-V.
Cele două modele europene de la Ford aflate în Top 10 al celor mai vândute mașini din lume au un punct comun cu industria auto românească: folosesc și motorul 1.0 EcoBoost, construit la Craiova, și care a primit titlul de Motorul Internațional al Anului în 2012.
Succesul Ford se datorează în egală măsură pieței din China, unde a avut loc o creștere generală de 50 în 2012, dar și celei din SUA; unde Ford a anunțat o creștere impresionantă, de 50. Ford a fost al patrulea producător de vehicule la nivel mondial, până în 2006, însă a fost depășit de grupul Hyundai Kia odată cu instalarea crizei din SUA, după 2007.