Noul model propune, în premieră pentru acest segment, portiere spate culisante fără montant central. Drumul până la adoptarea acestei soluții a fost destul de lung. În cadrul dezvoltării conceptului, o echipă a petrecut câteva zile observând şoferii şi rutinele lor zilnice – mersul la cumpărături sau luarea copiilor de la şcoală – pentru a înţelege exact ce îşi doresc cu adevărat clienţii de la un automobil compact.
Astfel s-a născut ideea realizării unui model fără montanți centrali care să ofere o cât mai mare deschidere laterală. Provocarea a fost transferată inginerilor. Aceștia au transferat rolul de structură de înaltă rezistenţă a caroseriei de la montanţii centrali şi l-au integrat direct în portiere, pentru a asigura o protecţie cât mai bună în caz de impact, în special în ceea ce priveşte impactul lateral.
La construcţia elementelor-cheie ale caroseriei şi portierelor au fost utilizate oţeluri speciale ultrarezistente, care asigură o rezistenţă de până la cinci ori mai mare decât oţelul convenţional, moale, creând astfel o structură extraordinar de puternică şi rigidă, fără a adăuga greutate suplimentară automobilului. Acest proces a presupus teste şi analize intensive în fiecare dintre etapele sale.
Au fost efectuate peste 1.000 de simulări detaliate pe calculator timp de trei ani pentru a optimiza performanţa la impactul lateral. Aceste simulări au fost apoi testate în mod fizic prin intermediul altor 50 de impacturi laterale. Sistemul dezvoltat de Ford cu montanții centrali integrați în portierele modelului B-MAX contribuie la o deschidere neîntrerupta de 1,5 metri pe fiecare parte a maşinii. Noul model permite încărcarea unor obiecte de până la 2,3 metri lungime prin portierele laterale. Ford B-MAX va fi lansat la Geneva şi va fi disponibil pe piaţa din Europa în cursul acestui an.