Specialiștii Renault și Dacia lucrează la dezvoltarea unei versiuni 4×4 a platformei Dokker/Lodgy, ceea ce ar putea conduce la apariția atât a lui Dokker 4×4, cât și a unui pick-up bazat pe această platformă. Surse din cadrul companiei ne-au declarat în exclusivitate că deocamdată sunt doar teste, inclusiv pentru a decide pe care dintre platforme se va construi viitorul pick-up.
Șefii Renault au declarat în mai multe rânduri că următorul model ce va fi lansat în gama Dacia va fi un pick-up, însă nu au dat detalii oficiale despre felul în care acesta va arăta. Thomas Dubruel, directorul Renault Comercial România, ne-a explicat recent, cu ocazia lansării Dokker, că a susținut, în discuțiile avute în cadrul Renault, dezvoltarea unei versiuni pe structura Duster, datorită tracțiunii 4×4. „Un pick-up de succes trebuie să îndeplinească în România 3 criterii: să fie 4×4, să fie „double cab” și să aibă o capacitate de încărcare mare”, ne-a spus la vremea respectivă directorul Renault. La Paris, Carlos Tavares, numărul 2 în Renault Group, COO al companiei, ne-a declarat, de asemenea, că, după Logan și Sandero, se pregătește un pick-up. „Vom continua să muncim pe mai multe segmente, pick-up-ul va face parte dintre ele, dar vom vedea în ce moment, acum ne concentrăm pe cele 3 modele abia lansate.”
Planurile Dacia: 9-10 modele, pick-up și poate un city-car
Diferența dintre platforma Duster și cea de pe Dokker, deși ambele au la bază aceeași structură, constă atât în dimensiuni, cât și în soluțiile tehnice pentru puntea spate. De asemenea, tracțiunea integrală de pe Duster conține componente preluate de pe Nissan Qashqai. Un viitor pick-up va fi destinat în special utilizării comerciale, cu o sarcină utilă mare, dimensiuni generoase și spații de încărcare mari, așa cum este Dokker. De aceea Duster nu este suficient pentru a fi transformat în pick-up. Pe de altă parte, imaginea și reputația lui Duster ar susține extrem de bine un eventual pick-up derivat din acesta. O soluție de mijloc ar putea fi, în consecință, dezvoltarea versiunii 4×4 a platformei Dokker/Lodgy, cu toate calitățile acesteia, dar cu un design asemănător cu Duster, pentru a prelua din aprecierile de care se bucură acesta. În acest context au loc încercările inginerilor Renault și Dacia, pentru a vedea dacă este viabilă o astfel de declinare a Dokker.
Renault a mai creat un automobil utilitar cu tracțiune 4×4. Este vorba despre prima generație Kangoo, care nu este deloc străină de actualele modele de pe platforma B0, Logan/Duster/Lodgy/Dokker. Kangoo 4×4 s-a numit Trekka, a fost introdus în 2002 și a utilizat un sistem de tracțiune integrală care poate fi comparat cu cel de pe Duster. Acesta se baza pe cel de pe Scenic RX4, dar avea în centru „creierul” de la Nisssan, denumit ATC (automatic torque coupling), cel care transfera cuplul către puntea spate atunci când fața pierdea aderența. Acesta era însoțit și de ASR, sistemul de control al tracțiunii. Actualul sistem All Mode 4×4, preluat de la Nissan, este mult mai inteligent și funcționează împreună cu computerul ESP. Acesta permite transferul electronic, aproape instantaneu, al cuplului pe punți în funcție de aderența roților.
Kangoo Trekka avea și o gardă la sol ridicată, o adâncime a vadului de 40 cm și un unghi pantă de 28 de grade.
Luna aceasta, Renault a prezentat la Istanbul o versiune crossover a lui Dokker, denumită Stepway, despre care oficialii companiei au declarat că este destinată, deocamdată, doar pieței locale. Acesta ar putea fi primul pas către un Dokker 4×4.