miercuri, iunie 29, 2022
AcasăAnalizePlanurile Dacia: 9-10 modele, pick-up și poate un city-car

Planurile Dacia: 9-10 modele, pick-up și poate un city-car

Discuțiile cu oficialii Renault, purtate la Paris, alături de alți câțiva jurnaliști români, au conturat cu tușe destul de groase viitorul mărcii Dacia, care tocmai și-a lansat 3 modele simultan, un eveniment rar, dacă nu chiar unicat, în industria auto. Ce noutăți pregătește Dacia? Un pick-up, confirmat 99, un posibil city-car, confirmat 10, un sedan de clasă medie și un break Logan, neconfirmate, așa cum s-ar putea concluziona dintr-o deducție elementară.

Am stat de vorbă la Paris cu Carlos Tavares, COO al Renault Group, cu Jerome Olive, directorul Automobile Dacia S.A., Jean Christophe Kugler, director regional pentru România, Bulgaria, Magreb, și Africa subsahariană, și Stephen Norman, director de marketing și comunicare, ultimii doi vice-președinți în Comitetul de Management al Renault Group. Fiecare ne-a oferit câteva informații, nu multe, din punctul său de vedere. Fiecare a lăsat să „scape” doar frânturi despre ceea ce va fi Dacia în perioada următoare. Dar Tavares a sintetizat cel mai bine momentul: „Nu avem în intenție să dezvăluim în acest stadiu ansamblul de «product planning» al mărcii pentru următorii ani, pentru că am oferi puțin cam multe informații concurenței. Este important să protejăm performanța colegilor români”.

Primele informații despre viitoarele modele Dacia

Cu toate acestea, primele informații există, deși este vorba despre cele mai previzibile. Se știa despre 9 posibile modele ale gamei, din care până anul acesta se ajunsese, cu Lodgy, la 7 (8 cu Sandero Stepway), după care a început schimbarea. Dokker și Dokker Van au înlocuit Logan MCV și Van. Apoi au venit Logan 2 și Sandero 2, plus Sandero Stepway 2. Avem deja 6 modele lansate anul acesta, plus Duster.

„Numărul de modele în gama Dacia va fi sub 10, probabil, 9-10 automobile”, ne-a mărturisit Carlos Tavares, unul dintre puținii oameni din Renault care își permit să spună, dacă ceva poate fi spus. „Vom continua să muncim pe mai multe segmente, pick-up-ul va face parte dintre ele, dar vom vedea în ce moment, acum ne concentrăm pe cele 3 modele abia lansate.”

Asta înseamnă că mai pot fi lansate 2, maxim 3 modele. Unul este pick-up-ul, confirmat, deși nu știm dacă va fi derivat din Logan, din Dokker sau din Duster (4×4). Ce urmează, totuși? L-am întrebat pe Jean Christophe Kugler, care a venit la discuții împreună cu Jerome Olive, dacă Duster, noul Logan și noile Sandero vor avea volume de vânzări suficient de bune pentru a rămâne doar ele pe linia de fabricație de la Pitești, având în vedere că MCV, Van și pick-up dispar. „Nu pot să vă spun dacă vom produce alte modele sau nu, ce pot să vă spun este că nu există motive de neliniște legate de activitatea uzinei de la Mioveni. Vom avea suficiente motive pentru ca uzina să meargă la capacitate maximă.” Prin perspectiva unei alte informații oferite de Kugler, potrivit căreia o line a Renault trebuie să aibă o cadență de 60 de auotmobile pe zi pentru a fi rentabilă la maxim, ajungem la concluzia că la Pitești mai poate fi introdus, pe lângă viitorul pick-up, cel puțin un nou model.

Clasa A sau Clasa C?

Speculațiile făcute de presa franceză, mai ales de publicațiile care au acces de obicei la informații din interiorul Renault, au adus în discuție două variante de lucru: un city-car și un sedan de clasă medie. Ambele sunt sub semnul întrebării din cauza unor argumente pertinente.

Un model de clasă mică (segment A) ar putea intra în atenția clienților Dacia, dar ar pune probleme de rentabilitate. Pentru a se încadra în gama Dacia, prețul său ar trebui să fie sub Sandero, cu cel puțin 1.000 de euro. Astfel, s-ar ajunge la un nivel de aproape 5.000 de euro, valoare care nu a putut fi atinsă nici la debutul programului Logan, cu atât mai puțin astăzi, cu atâtea echipamente obligatorii (ESP, motoare euro5 etc.).

Un model de clasă medie ar fi mai credibil (după tiparul Skoda Rapid sau chiar Octavia), dar ar exista pericolul major al atacului asupra modelelor Renault. Fluence este modelul vulnerabil, iar în grup există deja o platformă derivată din Logan pe care s-au construit două modele importante, pentru piețele emergente: Nissan Tiida și noua Renault Scala.

Stephen Norman, șeful marketingului și comunicării în grup ne precizează și cum vede el o posibilă extindere a mărcii. „Dacă ar trebui să extindem gama Dacia, mi se pare mai normal să lansăm un model mai mic. Un model mai mare s-ar îndepărta mai mult de posibilitățile unui client Dacia”.

Dar nu am vorbit despre un posibil break al lui Logan. Acest model a avut unul (MCV), iar acesta a dispărut. Este un subsegment important, iar informațiile despre acesta au apărut deja, și el trebuie luat în calcul.

Ce așteptăm?

În concluzie, singura modalitate de analiză se bazează pe segmentele posibile. Dacia are deja modele în clasa B, iar pentru faptul că Logan are o identitate comună cu Sandero va fi încadrat tot în clasa B, deși are dimensiuni de compactă. Are, apoi în clasa SUV compact, în MPV compact. Lipsește break-ul Logan, lipsește un sedan veritabil de clasă C (segment apreciat pe piețele Dacia), lipsește un mini de clasă A, iar mai departe, de la segmentul D în sus, nu este cazul. În concluzie, avem șanse să vedem sub sigla Dacia, atât un city-car, cât și un sedan concurent cu Fluence și cu Octavia. Plus pick-up Duster și Logan Break. Dar deja depășim limita de 10 modele.

RELATED ARTICLES

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Detector AdBlock

Salut! Am detectat folosirea unei extensii de tip AdBlock. Site-ul autoindustry.ro se finanțează și din reclamele afișate. Pentru a-ți putea oferi în continuare conținut de calitate, te rugăm să dezactivezi AdBlock-ul și să reîmprospătezi pagina. Mulțumim că ești alături de noi!