Raportul JATO Dynamics „A Review of CO2 New Car Emissions across Europe 2011” arată că emisiile medii ale mașinilor comercializate în Europa au scăzut de la 140,9 gr. CO2/km în 2010 la 136,1 gr. CO2/km în 2011. Circa 30 din totalul autoturismelor vândute anul trecut sunt clasificate în zona „verde”, cea a emisiilor cuprinse între 101 gr. CO2/km și 120 gr. CO2/km). Din nefericire, marca autohtonă Dacia nu se află în prima linie a reducerii emisiilor. Ideea de vehicul cu preț redus, susținută prin utilizarea de componente deja amortizate din punct de vedere al costurilor și, prin urmare, mai vechi în portofoliul Renault, pare să fi avut un rol hotărâtor în poziționarea Dacia pe locul 18, cu emisii medii de CO2 de 143,8 gr./km. Asta pentru că sora mai mare din grupul francez, Renault, se află mult mai sus în topul mărcilor „verzi”. Mai exact pe poziția a 8-a, cu emisii medii de numai 129 gr./km.
De altfel, Renault este ultima din plutonul celor opt mărci care au atins deja ținta de reducere a emisiilor până la 130 gr. CO2/km, stabilită pentru 2015. În fața brandului francez se află, conform JATO, italienii de la Fiat (118,2 gr. CO2/km), spaniolii de la SEAT (125,2 gr. CO2/km) și francezii de la Citroen (125,3 gr. CO2/km), urmați în ordine de Toyota, Alfa Romeo, Mini și Peugeot.
Este interesant de observat că întregul segment B, din care fac parte majoritatea mașinilor Dacia, se află foarte aproape de ținta propusă. Emisiile medii ale vehiculelor din clasa mică au fost anul trecut de 120,9 gr. CO2/km. De asemenea, media ponderată a emisiilor tuturor mașinilor comercializate anul trecut în Europa a scăzut până la 136,1 gr./km, cu 4,7 gr./km mai puțin decât în 2010. În acest context, cele 143,8 gr. CO2/km emise de mașinile Dacia în 2011 și reducerea cu doar 3,8 gr./km față de anul precedent par rezultate care nu dau mari șanse mărcii autohtone să scape de penalitățile usturătoare care vor fi aplicate de autoritățile europene începând cu 2015 celor are nu reușesc să coboare sub plafonul de 130 gr. CO2/km.