Dacia își continuă ascensiunea fără precedent pe piețele din Vestul Europei. Cu un avans de 42,7%, brandul de la Mioveni a înregistrat în primul trimestru cea mai puternică creştere de la nivelul întregului continent. Majoritatea piețelor din Uniunea Europeană au revenit pe plus, înmatriculările de mașini noi apreciindu-se cu 8,4%, potrivit celor mai noi estimări JATO Dynamics.
În total, cele 30 piețe din UE și EEFTA au absorbit 3,24 milioane de mașini noi. România a contribuit la acest bilanț cu 13.345 de autotursime vândute de la începutul anului și până acum, ceea ce se traduce printr-o creștere neașteptată de 18,8%. Avansul aparent spectaculos se datorează și nivelului extrem de scăzut al înmatriculărilor înregistrate în perioada similară a anului trecut.
Creșteri semnificative au raportat piețele din Portugalia (40%), Bulgaria (30%) și Ungaria (23%). Țările mari consumatoare de mașini noi au revenit și ele pe plus în primul trimestru, Germania cu 5,6%, Marea Britanie cu 13,7%, Franța cu 2,9%, iar Spania cu 11,8%. Belgia și Olanda au fost singurele excepții, rămase pe minus.
De asemenea, martie a fost a șaptea lună consecutivă de creștere pentru piața europeană. Potrivit ACEA, 1,449 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană, în creștere cu 10,6% comparativ cu luna martie a anului trecut.
O veste bună pentru România este ascensiunea spectaculoasă a mărcii Dacia în Europa. Considerat cel mai dinamic brand al momentului, Dacia se laudă în primul trimestru cu cel mai mare avans al vânzărilor de la nivelul întregii piețe: 42,7% și 90.560 mașini livrate. Și în luna martie, Dacia a bifat cea mai mare creștere procentuală a înmatriculărilor de mașini noi din industrie, constructorul de la Mioveni livrând 35.625 autoturisme, cu 53,5% mai multe decât în martie 2013.
Volkswagen a rămas lider absolut de vânzări, cu o cotă de piață de 11,8%, dar un avans mai modest, de 8,6%. Spre comparație, vânzările Ford și Nissan au înregistrat creșteri de peste 10%, iar grupul Renault a avansat cu 19,6% până la 303.432 unități în primul trimestru. Luat separat, brandul Renault a crescut cu 12%, Lexus și Mazda cu 30%, iar Suzuki cu peste 22%. Cel mai abrupt declin (-21%) le-a revenit americanilor de la Chevrolet, care se pregătesc să părăsească piața europeană în această vară.
La modele, Volkswagen Golf și-a păstrat coroana de rege al pieței europene, cu aproape 130.000 de unități și o creștere de 15,3%. Pe locul doi în topul celor mai cerute mașini de pe Bătrânul Continent s-a clasat Ford Fiesta, ales de 85.000 de europeni. Ecartul dintre cele două modele, estimat la 45.000 unități, rămâne însă considerabil. În ciuda unui declin de 1,2%, Renault Clio a completat podiumul, la mică distanță de pragul de 75.000 unități. Pe patru regăsim un alt model VW, Polo, vândut în 73.576 exemplare (+6,8%).