autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, mart. 5th, 2014

GENEVA 2014: Honda Civic Type-R concept, alternativa niponă la Golf R și Focus ST

Honda a lansat la Geneva prototipul care anunță urmașul îndrăgitului hot-hatch Civic Type-R. Vechiul model a fost scos la pensie mai devreme decât se anticipa, de vină fiind imposibilitatea adaptării motorului aspirat de 2 litri la normele stringente de poluare Euro 5.

Noul Type-R nu va sosi în showroomuri mai devreme de 2015, însă, potrivit primelor informaţii oficiale, testele cu prototipuri de preserie au demarat încă de anul trecut. Locaţia aleasă de inginerii niponi este celebrul circuit de la Nurburgring, din Germania, “barometrul performanţelor” folosit în ultima vreme de majoritatea constructorilor auto. Timiditatea nu intră în vocabularul de bază al constructorului din Ţara Soarelui Răsare, noul Type-R având de îndeplinit un obiectiv extrem de ambiţios: cel mai rapid tur de circuit pentru o maşină cu tracţiune faţă.

Designul nu este nici el caracterizat de timiditate, Type-R șocând prin eleronul gigant, de inspirație aeronautică și admisiile de aer mărite, detalii completate de o grilă tip fagure, cu rol pur decorativ.

Moda down-sizing-ului şi limitarea tot mai drastică a emisiilor încheie era motoarelor aspirate de turaţie. Noul model va primi un turbo pe benzină de 2 litri, capabil să dezvolte o putere maximă cuprinsă între 275 şi 300 CP. Fanii Type-R nu ar trebui să aibă niciun motiv de îngrijorare. Honda se va folosi de experienţa acumulată în competiţiile WTCC pentru a livra echilibrul optim între sportivitate şi performanţe, iar majoritatea tehnologiilor testate pe motorul turbo de 1,6 litri prezent pe maşinile de curse vor migra şi pe modelul de serie.

Noua Honda Civic Type-R va fi disponibilă, iniţial, doar în Europa. Dacă noua navă-amiral a gamei Civic se va bucura de succesul scontat, Honda ar putea decide însă comercializarea acesteia şi pe alte continente.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>