Renault Twingo se reinventează la Geneva. Creat pornind de la o arhitectură complet nouă, împărţită cu viitorul Smart ForFour, Twingo trece, în premieră, de la configurația clasică cu tracțiune față la propulsie pe puntea posterioară și motor spate, ascuns sub podeaua portbagajului.
Citadina franceză va fi animată de binecunoscutul motor turbo 0.9 TCe în trei cilindri prezent și pe Clio sau Dacia Sandero. Surpriza este apariția unei motorizări aspirate SCe complet noi, cu cilindreea de 1 litru, creditată cu o putere maximă de 70 CP și un cuplu de 91 Nm. Renault oferă transmisii manuale sau automate cu dublu ambreiaj.
Designul este un omagiu adus legendarului Renault 5. Noul Twingo reînvie spiritul ilustrului său înaintaş prin profilul extrem de dinamic, cu o lunetă puternic înclinată şi o linie neobişnuit de plonjată a plafonului. Senzaţia este amplificată de proiectoarele de ceaţă cu tehnologie LED și de cele patru culori vii pentru exterior: albastru deschis, alb, galben si rosu.
Configurația exclusivă cu cinci portiere este inedită, ambele generații anterioare fiind oferite doar în variante de caroserie cu trei uși. Clanțele portierelor sunt clasice, iar mânerele din spate sunt disimulate în rama geamurilor laterale. Dimensiunile exterioare sunt tipice clasei mini, lungimea măsurând 3,59 metri, iar ampatamentul 2,49 m. Interesant este că noul Twingo este mai scurt cu 10 cm decât predecesorul său. Raza de bracaj de numai 8,65 metri este una dintre cele mai reduse din clasă.
Habitaclul este mai spațios decât s-ar putea crede la prima vedere. Renault promite spațiu pentru cinci pasageri și un portbagaj conform cu normele clasei, de 216 litri. Bancheta culisantă, element definitoriu pentru generațiile anterioare, nu va mai face parte din meniu, Twingo oferind, în schimb, un spătar rabatabil asimetric. Opțional, se poate comanda climatizare automată, iar consola centrală poate integra sistemul multimedia R-Link cu touchscreen de 7 inci și navigație. Opțiunile de personalizare cromatică interioară și exterioară sunt extrem de vaste.
Mezinul casei franceze va fi repoziţionat ca un model inovativ şi sportiv, cu reale pretenţii premium, arhitectura sa inedită urmând să îi aducă un plus de credibilitate în lupta pentru supremația segmentului A. Anul trecut, Twingo a fost devansat de Fiat Panda, Fiat 500 şi VW Up!, iar vânzările au scăzut cu 31%, la nivel european.
Renault va asambla viitorul Twingo în uzina proprie din Novo Mesto, Slovenia, alături de următoarea generaţie Smart ForFour.
Pentru cei născuți după dispariția cărților (!): soluția clasică nu e cea „totul în față”, ci aceea cu motor față și tracțiune spate. Soluția totul în față, ca și aceea totul în spate sau varianta centru-spate sunt soluții particulare, folosite intens pentru autoturisme, respectiv autoturisme și autobuze. Prima pentru manevrabilitate, cele din urmă pentru ergonomie, scurtarea cardanului, ținută de drum sau chiar sportivitate. Mai mult, dincolo de a fi un omagiu adus lui R5, este un mare compromis de design în favoarea „copierii” Fiatului 500 și a lui Up!. Pe de altă parte, dată fiind preponderența ineditului soluției tehnice, dincolo de design care nu e cine știe ce spectaculos, mașina în ansamblul său e un omagiu adus R8 și R10. Cum primul s-a fabricat și în România, sub numele de Dacia 1100, poate ar fi nimerit un articol de comparații, începând de exemplu cu forma bordului și cele două spițe dominante ale volanului sau scaunele amintind de variantele Gordini…
nu imi place renault DA CU NOUL TWINGO AU NEMERITO BRAVO
nu imi place renault DA CU NOUL TWINGO AU NEMERITO BRAVO