Alături de noul Dacia Sandero, EuroNCAP a supus testelor sale de siguranță și două modele ce vor aprinde disputa în segmentul SUV-urilor de segment mic. Este vorba despre Chevrolet Trax și Renault Captur.
Chevrolet Trax
Modelul americanilor, înrudit cu germanul Opel Mokka, a reușit să obțină cinci stele din partea organizației europene. Este lesne de înțeles că punctajul a fost preluat și de la fratele său de platformă, construit la Russelsheim și testat deja de EuroNCAP.
Chevrolet Trax a fost cel mai bine cotat model la capitolul protecția pasagerilor adulți în cadrul acestei sesiuni. A obținut 94 din punctele puse în jos, integritatea habitaclului fiind păstrată exemplar în cazul impactului frontal. Picioarele pasagerilor nu au fost puse în pericol. Impactul lateral a scos la iveală rezultate la fel de bune, în vreme ce protecția în cazul impactului cu stâlpul a fost cotată ca fiind adecvată pentru piept și bună pentru cap și umeri.
Trax s-a descurcat bine și când vine vorba despre protecția pasagerilor copii, unde a fost notat cu 85. De asemenea, și punctajul oferit pentru protecția pietonilor, 64, a fost bun, capota fiind adecvată pentru impactul cu un pieton copil sau adult. Cu toate acestea, zona inferioară a fost cotată ca fiind periculoasă pentru pelvisul unui pieton accidentat. Pentru sistemele sale de siguranță, printre care și limitatorul de viteză oferit în standard, Trax a primit 81.
Renault Captur
Rivalul modelului american, Renault Captur, a primit și el cinci stele din partea EuroNCAP. El a fost încă cotat mai slab decât Trax la nivelul de siguranță oferit pasagerilor adulți. Versiunea testată, 0.9 Tce, a oferi o protecție de 88 pentru pasagerii față. Habitaclul a rămas stabil la impactul frontal, însă zona toracică a psagerului față a prezentat unele slăbiciuni. De asemenea, în cazul unui impact cu stâlpul, modelul francez a prezentat un pericol pentru zona coastelor și a abdomenului.
În cazul protecției copiilor, notată cu 79, cei de la EuroNCAP au notat contactul capului unui minor de trei ani cu ultimul rând de montanți. Protecția pietonilor a fost notată cu 61 de procente din 100, în vreme ce pentru sistemele de asistență, Captur a primit 81, beneficiind de o ofertă generoasă în standard.