Noul Logan MCV, al șaptelea model din gama constructorului argeșean, va atrage o clientelă diferită de cea a monovolumului Lodgy, peste 60 din clienții noului break urmând să aleagă versiunea de top Laureate, este de părere Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Grupului Renault în România.
“Din tipologia ultimelor lansări am observat ca în primele luni lumea se îndreaptă spre varianta cea mai bine dotată și apoi se va ajunge ca 60 să se îndrepte către versiunea cu maxime dotări, 30 către varianta de mijloc și 10 către varianta Acces, cea de intrare în gama, cum îi spune și numele”, a explicat Bordeanu.
Oficialul Dacia-Renault respinge o posibilă canibalizare între monovolumul Lodgy și noul Logan MCV. “Atuul lui Lodgy este că are șapte locuri. Lodgy își are locul lui bine stabilit, la MCV vorbim, zic eu, de un model de mega-volum.”
Care va fi cea mai populară versiune de motorizare? “[…] jumătate dintre clienții MCV vor alege diesel și jumătate benzină. La benzină, cred că jumătate vor alege motorul turbo și jumătate vor alege motorul clasic care dispune și de GPL, acesta fiind interesant pentru taximetrie și pentru diverse companii.”
Dacia a deschis pe 29 mai listele de comenzi pentru noul Logan MCV, disponibil de la 7.790 de euro cu TVA. Cea mai scumpă variantă, 1.5 dCi/90 CP Laureate, costă 12.300 euro.
Dedicat familiilor numeroase, noul Logan MCV este un break clasic, derivat direct din noul Logan sedan. MCV are o lungime totală de 4,39 metri, fiind mai mare cu 14 centimetri decât sedanul și cu 2 cm decât vechiul MCV. În schimb, ampatamentul de 2.634 mm a rămas neschimbat față de Logan-ul clasic.
Graţie gabaritului generos al mașinii, cinci pasageri vor putea călători în condiții foarte bune de confort. Portbagajul dispune de un volum uriaș de încărcare ce atinge pragul de 573 de litri. Plierea asimetrică, în format 60/40 a spătarului este standard încă de la modelul de bază.
Paleta de motorizări pusă la dispoziția primilor clienți este identică cu cea oferită de Logan, noul MCV fiind oferit la debut în două versiuni pe benzină, una aspirată (1.2/75 CP) și una turbo (0.9 TCe/90 CP) și două diesel (1.5 dCi de 75 sau 90 CP). Consumul mediu este estimat la doar 3,8 litri/100 km, în cazul modelelor dCi.