BMW Motorrad, divizia de motociclete a grupului BMW, şi-a schimbat strategia şi a decis astfel să se axeze pe motociclete urbane şi ecologice. Decizia este un firească şi vine în completare cu politica pe care o are marca germană şi în cazul multora dintre automobilele pe care le produce.
Ca urmare a acestei noi politici abordate, compania germană a decis să vândă marca Husqvarna, care a fost cumpărată de Pierer Industrie, o firmă deţinută de Stefan Pierer, CEO al KTM. Nicuuna dintre cele două companii nu a ales să facă public preţul acestei tranzacţii, care va fi studiată şi evaluată de autorităţile anti-trust. Nu există momentat informaţii oficiale legate de viitorul Husqvarna, care ar putea fi integrată în KTM sau ar putea rămâne o entitate separată.
Vânzarea companiei Husqvarna vine la mai puţin de cinci ani de la cumpărarea ei de către BMW de la familia Castiglioni, cei care deţin şi MV Augusta. În tot acest timp, BMW a investit mai multe zeci de milioane de euro în construire, dezvoltare, design şi cercetare, dar şi în modernizarea liniilor de producţie. Vânzarea acestui brand vine într-un moment în care comercializarea motocicletelor pentru off-road a scăzut dramatic şi nu dă semne de revenire. Cu toate că Pierer este în prezent CEO al KTM, preluarea Husqvarna a fost făcută de propria sa companie.
BMW Motorrad se va concentra de acum pe producerea de motociclete şi scutere electrice şi ecologice.