BMW 135is are +16 CP şi diferenţial pseudoblocant

0
265

Nici nu a trecut bine “şocul” dezvăluirii hot-hatch-ului M135i (F20), că bavarezii recidivează, prezentând versiunile “is” ale ale tandemului 135 coupe/cabrio, caracterizate, în primul rând, printr-o creştere a performanţelor agregatului bi-turbo, cu 16 CP şi 50 Nm, faţă de “i”-ul simplu.

BMW 1 M coupe e numai unul şi încarnează sentimentul inconfundabil “M” într-o manieră extrem de concentrată, motorul de numai 3.0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, tehnologie M TwinPower Turbo şi injecţie directă, dezvoltând o putere 340 CP şi un cuplu de 500 Nm. Pentru cei care nu caută un “M” veritabil, dar vor performanţe de top pe Seria 1, există “entry-level”-ul 135i de 306 CP. Iar iubitorii de hot-hatch-uri au la dispoziţie M135i-ul de 320 CP, preparat de divizia M Performance, ce dispune şi de un kit de caroserie spectaculos, cu prize de aer supradimensionate, praguri profilate şi un difuzor spate cu două guri de evacuare separate.

Cum această versiune nu ajunge însă în Statele Unite şi pentru a nu-i neglija nici pe clientii de coupe-uri ori decapotabile, BMW a scos la rampă modelul 135is coupe/cabrio (E82/E88). De fapt, un M135i “deghizat”.

In locul L6-ului M TwinPower Turbo a Seriei 1 M coupe, BMW 135is are sub capotă propulsorul N55 de 3.0 litri supraalimentat, setat să producă aceleaşi “cifre” cu cel de pe M135i: 320 CP / 5.800 rpm şi un cuplu maxim de 450 Nm, disponibil pe o plajă largă de turaţii, de la 1.300 la 4.500 rpm. Prin urmare, “deghizarea” este destul de clară.

Atât versiunea coupe, cât şi cea cabrio vor fi echipate standard cu o cutie de viteze manuală, în 6 trepte. Iar, opţional, se va putea opta şi pentru o cutie automată, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte. Pe lângă alte îmbunătăţiri faţă de 135i, “is”-ul are un sistem de evacuare mai performant, suspensii sport şi un sistem de răcire cu un electroventilator supradimensionat şi un radiator auxiliar.

De asemenea, inginerii bavarezi au dotat 135is-ul cu un sistem de control al stabilităţii mai “nesimţit” (lasă şoferul să se joace mai mult cu propulsia, intervenind mai târziu), ce se poate şi dezactiva integral. Iar la nivelul diferenţialului spate a fost grefat un fel de sistem de frânare, ce mimează un autoblocant, favorizând accelerările la ieşirea de pe viraje.

În SUA, un BMW 135is este mai scump decât un 135i, cu circa 4.000 de dolari, şi mai ieftin decât 1 M Coupe cu aproape 3.000 de dolari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.