Citroen C-XR anticipează intrarea francezilor în segmentul tot mai lucrativ al SUV-urilor de oraș. Conceptul expus la Beijing a fost dezvoltat cu ajutorul partenerilor chinezi de la Dongfeng, fiind dedicat, cel puțin la nivel declarativ, exclusiv pieței locale.
Este greu de crezut, însă, că Citroen nu va profita de ocazia de a intra în hora SUV-urilor de clasă mică și de a aduce noul model și pe piața din Europa, acolo unde Peugeot este deja reprezentat de recent lansatul 2008.
Potrivit presei chineze, Citroen C-XR și Peugeot 2008 au în comun mai mult decât apartenența la același concern. Platforma și motorizările vor fi identice, dimensiunile exterioare fiind și ele similare (lungime de 4,26 m și ampatament de 2,65 m). Tracțiunea integrală rămâne tabu și în cazul lui C-XR, iar avantajele acesteia vor fi suplinite de sistemul de optimizare a aderenței, Grip Control.
Sub capota conceptului prezentat la Beijing regăsim un motor turbo pe benzină. Cu o cilindree de 1,6 litri, acesta dezvoltă 160 CP și este cuplat la o cutie manuală cu numai cinci trepte, alegere cel puțin ciudată pentru anul de grație 2014.
Relația dintre Citroen, respectiv grupul PSA Peugeot-Citroen și Dongfeng este mai mult decât un simplu parteneriat. Chinezii sunt din acest an unii dintre cei mai importanți acționari ai grupului, cu o participație de 14%, egală cu cea a statului francez și a familiei fondatoare Peugeot.