Lexus NX, primul SUV de clasă compactă al casei nipone va fi prezentat la Beijing. Poziționat sub actualul RX, ca un rival direct pentru BMW X3 și Audi Q5, noul LX este așteptat pe piață din toamnă.
Surprinzătoare este tranziția lină de la concept la model de serie. Bazat pe conceptul LF-NX, expus toamna trecută la Frankfurt, noul Lexus NX păstrează nealterate majoritatea detaliilor futuriste care au făcut deliciul publicului de la salonul german, inclusiv grila supradimensionată și blocurile optice complexe, care imită forma unui bumerang.
Interiorul nu duce nici el lipsă de originalitate. Impresionează finisarea demnă de un model din clasa superioară și layout-ul general sofisticat, puternic inspirat de cel regăsit pe conceptul omonim. Bineînțeles, Lexus NX aduce și tehnologii inovatoare precum un sistem de încărcare fără fir a dispozitivelor mobile și noua generație a centralei multimedia Lexus Remote Touch, înzestrată cu touchpad, display central de 12,3 inci și Head-Up Display full color. În materie de siguranță activă, NX este echipat cu pilot automat adaptiv (All-speed Dynamic Radar Cruise Control), sistem de măsurare şi afişare a forţelor G, noul sistem de camere video care formează Panoramic View Monitor și asistent pentru unghiul mort.
Lexus NX are dimensiuni tipice clasei compacte/medii, gabaritul său fiind similar cu cel al actualului X3. Pentru a evita o concurență fratricidă, Lexus va repoziționa ușor mai sus următoarea generație a lui RX, care va crește în dimensiuni și va oferi opțiunea unui al treilea rând de scaune.
La debut, NX va putea fi comandat în compania a trei variante de motorizare. În centrul gamei va sta modelul hibrid NX300h, animat de un motor termic Atkinson de 2,5 litri și o unitate electrică, poziționată pe puntea spate. Între cele două axe nu există legătură mecanică, fiecare dintre cele două motoare antrenând separat cele două punți. Clienții conservatori vor avea la dispoziție două variante pe benzină. Ambele au la bază noul motor turbo de 2 litri al companiei, disponibil în două declinări, una aspirată de 200 CP și un turbo de 250 CP.
Lexus a înregistrat recent la Oficiul european de patente denumirea oficială NX200t, dar şi titulaturile GS200t/RC200t, ceea ce sugerează că noul motor va ajunge cât de curând şi sub capota altor modele din gama constructorului nipon.