După ce reinventarea Passat-ului pe piaţa americană a dat roade, transformându-se într-un succes comercial de proporţii, Volkswagen continuă expansiunea gamei de modele croite special pentru a satisface gusturile clientelei de peste Ocean.
Americanii au fost dintotdeauna sensibilizaţi de automobilele mari, confortabile şi spaţioase. Anul acesta, Volkswagen s-a gândit să le facă o bucurie, prezentând la Detroit prototipul CrossBlue.Conceptul lansat la NAIAS nu este departe de versiunea de serie, proporţiile atent studiate şi liniile puternic angulare, ce inspiră robusteţe, urmând să fie preluate integral şi de modelul final. Totuşi, configuraţia cu şase locuri nu va fi păstrată, iar cele două scaune separate de pe rândul din mijloc vor fi înlocuite de o banchetă clasică ce va putea acomoda trei persoane.
La baza noului SUV cu şapte locuri confortabile va sta o versiune alungită a noii platforme modulare MQB, acceaşi arhitectură tehnică sofisticată şi extrem de maleabilă folosită în diverse versiuni de ampatament şi ecartament de majoritatea viitoarelor modele din portofoliul VW.
Din punct de vedere comercial, modelul de serie va fi poziţionat între Tiguan şi Touareg, însă dimensiunile exterioare generoase şi, mai ales, lungimea uşor atipică de 4,98 m plasează CrossBlue peste fratele său mai scump, dar mai scurt cu aproape 20 cm (4,79 m). Lăţimea şi înălţimea conceptului expus la Detroit nu sunt nici ele de neglijat, măsurând 2.014 mm, respectiv 1.732 mm.
Propulsia este asigurată de un sistem hibrid compus dintr-un TDI Clean Diesel de 190 CP şi două motoare electrice de 54 şi 114 CP, amplasate pe fiecare dintre cele două punţi şi alimentate de o baterie litiu-ion cu capacitatea de 9,8 kWh. Puterea totală furnizată de acest ansamblu poate atinge un vârf de 305 CP, suficient pentru a permite atingere unei viteze maxime de 204 km/h. Autonomia în modul de rulare exclusiv electric atinge 22 km, însă CrossBlue poate parcurge 1.064 km cu un plin de motorină.
Versiunea de serie va debuta în 2014 şi nu va avea niciun corespondent european, strategie aplicată şi în cazul Passat-ului proiectat exclusiv pentru pieţele din Statele Unite şi Canada.