marți, aprilie 1, 2025
AcasăMașini noiVedeta Salonului: LaFerrari, supercarul exotic de 1,2 milioane de euro și 963...

Vedeta Salonului: LaFerrari, supercarul exotic de 1,2 milioane de euro și 963 CP

Vedeta incontestabilă a Salonului Auto de la Geneva este, fără doar și poate, LaFerrari, cel mai puternic și mai rapid supercar din istoria Scuderiei italiene.

Numele urmașului spiritual al lui Ferrari Enzo este la fel de exotic ca fișa sa tehnică. Prezent la lansare, șeful Ferrari, Luca di Montezemolo, a ținut să explice titulatura neobișnuită a noului model: “LaFerrari este însăși chintesența valorilor Căluțului Cabrat și cea mai fidelă ilustrare a țelului care ne definește, excelența.”

Și pentru că Ferrari-ul suprem nu poate fi altceva decât o mașină a recordurilor absolute, în centrul caroseriei “sculptate” din patru tipuri de fibră de carbon se află cel mai puternic V12 aspirat de serie din lume. Acesta este capabil să dezvolte o putere maximă de 800 CP și un cuplu de 700 Nm, iar linia roșie este atinsă foarte sus, abia la 9.250 rpm. Greu de crezut, însă creatorii de vise de la Maranello nu au considerat suficient acest bagaj impresionant de resurse, LaFerrari fiind și primul model de serie echipat cu sistemul HY-KERS, preluat direct din lumea Formulei 1. Un motor electric de 163 CP și 270 Nm urcă, astfel, puterea cumulată peste pragul halucinant de 963 CP. Sistemele auxiliare ale mașinii sunt acționate de un al doilea motor electric. Nu există niciun mod de rulare exclusiv electrică.

Bateriile litiu-ion cântăresc doar 60 kilograme din cele 30 acasă și se încarcă în timpul frânării sau atunci când este eliberat un cuplu exagerat, de care nu este 100 nevoie, acestea fiind chiar pe podea, între cele două punți, totul pentru un centru de greutate cu 35 mm mai coborât decât la Enzo. Rigiditatea torsională a caroseriei a crescut și ea cu 27. O concesie inedită este imposibilitatea reglării celor două scaune, nu doar pe înățime, ci și pe lungime, acestea fiind fixe. Din fericire, pedalierul și volanul beneficiază de o plajă largă de reglaje.

În ceea ce priveşte datele tehnice, nu sunt prea multe de spus. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 3 secunde, de la 0 la 200 de km/h în 7 secunde, iar viteza maximă este estimată la 370 km/h. Reţeta elaborată în atelierele Ferrari va intra în producţie la vară. Doar 499 de exemplare vor fi construite, primele livrări urmând să se facă la finele lui 2013.

Exclusivismul va fi asigurat atât de numărul redus de copii, dar şi de preţul extrem de piperat pentru un Ferrari. El se va opri la aproximativ 1.2 milioane de euro sau 1 milion de euro, fără taxe.

CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole