Skoda vrea să profite la maxim de ediţia cu numărul 83 a Salonului Auto de la Geneva. Notorietatea de care se bucură cel mai important salon auto al începutului de an este un bun prilej pentru debutul mondial al unor noi variante de caroserie pentru best-seller-ul Skoda Octavia.
Modelul compact, lansat în toamna anului trecut, va beneficia de alte două derivate: Skoda Octavia Combi şi Skoda Octavia Combi 4×4.
Portbagaj de 610 litri
Noul Skoda Octavia Kombi beneficiază de dimensiuni ceva mai generoase decât ale predecesorului său. Este mai lung cu 9 cm şi cu 4.5 cm mai lat. Această creştere în dimensiuni se oglindeşte şi la nivelul ampatamentului, care este acum cu 11 cm mai mare decât în cazul vechiului Octavia Combi. Asta înseamnă că şi spaţiul interior a crescut considerabil şi pasagerii de pe locurile din spate au cu 7,3 cm în plus pentru genunchi.
Portbagajul capătă şi el dimensiuni demne de invidiat, cu o capacitate de încărcare de 610 litri, în condiţii normale, şi de 1740 de litri atunci când bancheta spate etse rabatată. la nevoie, pentru transportul obiectelor lungi şi voluminoase, scaunul pasagerului dreapta se poate rabata şi el.
Ca şi în cazul sedanului, modelul break oferă numeroase spaţii de depozitare, suporturi de pahare, elemente de ancorare în portbagaj şi plase pentru fixarea obiectelor, o racletă integrată în buşonul rezervorului, o rabatare a cotierei banchetei spate pentru introducerea schiurilor, un coş de gunoi şi chiar un cuier pentru haine.
Cel mai economic motor va consuma 3.4 litri/100 km
La nivel de design exterior, în partea forntală nu se observă prea multe modificări. reţeta este aceeaşi până în dreptul ultimului rând de montanţi. Aici, acoperişul plonjează uşor către stopurile integrate şi în aripile spate. LED-urile folosite pentru iluminare vor lua forma tradiţională a literei C. Aşadar, ca şi în cazul lui Octavia, variatna Combi va prefera o abordare ceva mai colţuroasă şi destul de conservatoare.
Propulsia va fi asigurată de o gamă de motorizări similară celei întâlnite pe fratele sedan. Conform comunicatului de presă, vor exista patru motorizări pe benzină şi patru dieseluri. Dintre acestea din urmă, cel mai economic va fi regăsit pe versiunea GreenLine. Aceasta va revoluţiona segmentul cu un consum meidu de numai 3.4 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 89 g/km. Per total, întreaga gamă de unităţi ale noului octavia Combi va fi mai economică cu 17 decât cea a vechii generaţii.