Grupul Volkswagen continuă să sfideze criza și anunță o creștere a vânzărilor de 5,1 în primele șapte luni ale anului. Livrările companiei la nivel global au urcat la peste 5,45 milioane de unități, luna trecută fiind comercializate 757.700 de mașini noi, cu 3,1 mai mult decât în iulie 2012.
Ascensiunea piețelor din Statele Unite și China a reușit să eclipseze rezultatele negative de pe majoritatea piețelor europene. “Trendul ascendent al vânzărilor VW Group nu dă semne de oboseală nici la începutul celei de-a doua jumătăți a anului în curs, în ciuda problemelor cu care se confruntă piața globală. Climatul economic rămâne, însă, dificil.”, a declarat, vădit îngrijorat, Christian Klinger, directorul de vânzări al Grupului VAG.
Cu o creștere de 19 și peste 1,9 milioane de mașini vândute în perioada ianuarie-iulie, China rămâne cea mai mare piață de desfacere pentru Grupul german. Înmatriculările din Statele Unite s-au apreciat și ele cu 10,1, până la 356.800 unități, în timp ce în America de Sud, VW a reușit să atragă 523.500 de clienți noi, cu 7,6 mai puțini decât în perioada similară a anului trecut.
Veștile venite de pe Bătrânul Continent nu sunt, însă, la fel de bune. Aici, VW Group a livrat 2,16 milioane de mașini (-3,1), crahul fiind amplificat de declinul de peste 4 procente al pieței germane. Din totalul de 2,16 milioane, 678.900 au ajuns în Germania, 1,12 milioane în celelalte state din Europa de Vest (-2,6) și 365.400 în Europa Centrală și de Est (-2,9).
În ultimele șapte luni, brandul mamă, Volkwagen, a vândut 3,38 milioane de mașini, ceea ce traduce printr-un plus de 3,7. China și Mexic au raportat cele mai creșteri la nivel global, cele două piețe contabilizând 1,36 milioane (+18,9), respectiv 80.300 (+19,3) de unități.
Audi își menține trendul ascendent și continuă să crească pe majoritatea piețelor internaționale. În perioada ianuarie-iulie, constructorul din Ingolstadt a livrat 911.800 de unități, o apreciere de 6,9, catalizatorul succesului fiind piața din China, cu 269.900 unități și un plus de 19.
Și Porsche s-a bucurat de un prim an excelent, petrecut sub tutela completă a Grupului VW. Vânzările au atins pragul record de 95.300 unități, din ianuarie până în iulie, dintre care 13.300 pe piața natală, 27.700 în America de Nord și 28.400 în zona Asia-Pacific.
Mărcile de volum, Skoda și Seat, au avut parte de evoluții puternic contrastante. Pentru anul în curs, Skoda anunță un declin de 5,5, livrând puțin peste 534.000 de mașini noi, în timp ce Seat s-a transformat din Cenușăreasa concernului într-o adevarată prințesă, care se poate lăuda cu cele mai mari creșteri din Grup. Vânzările ibericilor s-au apreciat cu 12,1 (212.100 unități). Piața din Germania a fost una dintre cele mai primitoare pentru Seat, cifrele vorbind de la sine – 44.800 mașini și un plus aproape neverosimil, de 30,1.
Volkswagen Group urmărește depășirea barierei anuale de 10 milioane de mașini vândute la nivel global, până în 2018. Anul trecut, grupul german a livrat 9,07 milioane de unități, clasându-se pe ultima poziție a podiumului, imediat după General Motors (9,29 milioane) și Toyota (9,75 milioane).
[…] Grupul Volkswagen continua sa sfideze criza si anunta o crestere a vanzarilor de 5,1% in primele sapte luni ale anului. Livrarile companiei la nivel global au urcat la peste 5,45 milioane de unitati, luna trecuta fiind comercializate 757.700 de masini noi, cu 3,1% mai mult decat in iulie 2012, informeaza autoindustry.ro. […]