Difuzarea cifrelor de vânzări ale Audi, pentru luna aprilie a adus o surpriză pe piața mașinilor de lux și premium: marca din Ingolstadt a depășit în premieră BMW la nivel global, cu un total de 125.163 de mașini livrate, față de 121,476 înregistrate de BMW. Diferența este extrem de mică, așa cum este și diferența pe care o păstrează BMW la nivelul întregului an, în fața celor de la Audi: 478.030, față de 471.300. Pentru brandul aparținând grupului Volkswagen este o evoluție firească, fiind rezultatul unei creșteri-record, respectiv 11,7 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Și BMW a înregistrat o creștere importantă, 7,4 mai mult decât în aprilie 2011.
La nivelul întregului grup, mărcile BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles și Rolls-Royce au livrat 571.000 autovehicule pe toate piețele, o valoare în creștere cu 9.8.
Cealaltă marcă premium care concurează în top3 global, Mercedes-Benz, a vândut doar 418.000 automobile în primele 4 luni ale acestui an, rămânând astfel pe poziția a treia.
Competiția dintre cele trei companii germane a trecut printr-un moment important în urmă cu doi ani, când Audi a depășit pentru prima dată Mercedes-Benz. Daimler a anunțat anul acesta că intenționează să revină, până în 2015, pe locul al doilea. În același timp, Audi și-a propus ca până în 2018 să ajungă pe primul loc. Totuși, BMW este cel mai mare producător de automobile premium și de lux din lume de foarte mult timp.