Toyota Corolla este o legendă. Constructorul nipon a lansat a unsprezecea generație a modelului compact Corolla în Japonia. Totul s-a întâmplat cu o discreție ciudată, poate și datorită febrei cauzate de lansarea lui GT 86. Corolla este cel mai vândut model din istorie, din momentul lansării pe piață a modelului în 1966 și până astăzi au fost comercializate peste 39 milioane exemplare. Noua generație marchează o evoluție interesantă. Nu insistăm asupra designului pentru că versiunea europeană va arăta altfel.
Totuși putem remarca adoptarea unei linii ceva mai sobre pentru partea frontală dar în același timp mai elaborat. Modelul inspiră un plus de calitate. În rest niponii au conservat linia clasică de sedan. Evoluția interesenată este reprezentată de faptul că noua generație este mai mică decât cea pe care o înlocuiește. Corrola Axio (denumirea sedanului pe piața niponă) este cu 50 mm mai scurtă decât vechiul model. Totuși spațiul la picioare pentru locurile spate a crescut cu 40 mm. Vorbim despre un model cu mai compact dar cu un interior mai spațios. Noua platformă a permis obținerea unei raze de bracaj mai mică cu 0,2 metri, acum fiind de 4,9 metri. Prin utilizarea aliajelor înalt aliate care oferă o rezistență sporită la impact a fost posibilă reducerea grosimii stâlpilor față pentru optimizarea vizibilității, tot din aceleași considerente oglinzile laterale au fost montate la baza geamului lateral pe portieră.
Designul interior este minimalist, iar desenul planșei de bord este un cocktail între tema de la noul Yaris și GT 86. Consola centrală s-a redus la minim, este integrată în planșa de bord, nu mai există o legătură cu zona mediană unde este poziționat selectorul cutiei de viteze. A unsprezecea generație Corolla este oferită în Japonia și în versiune break – Corolla Fielder.
Constructorul nipon oferă și o gamă de accesorii dezvoltate de departamentul TRD – Toyota Racing Development. Kitul exterior oferit de TRD schimbă în bună măsură imaginea modelului, fiind posibil ca linia afișată de această versiune să se apropie de imaginea versiunii europene. Versiunea europeană va fi prezentată în premieră la Salonul de la Paris de anul acesta. Gama de propulsoare pentru piața niponă este formată doar din motoare pe benzină – 1.3 litri, 1.5 litri și 1.8 litri. Sunt disponibile două cutii de viteze, una manuală cu cinci trepte și una automată CVT. De asemenea modelul este disponibil atât cu tracțiune față cât și integrală. Echiparea de bază include șase airbag-uri, controlul stabilității, controlul tracțiunii.