Marca Suzuki se retrage de pe piața din SUA, ca urmare a vânzărilor din ce în ce mai mici. American Suzuki Motor Corp., compania care reprezintă interesele mărcii japoneze pe piața locală, a cerut protecția judiciară, aflându-se în stare de insolvență (Capitolul 11), potrivit unui anunț oficial.
Același anunț precizează că Suzuki își va menține business-ul cu motociclete și motoare de bărci și, de asemenea, își va onora toate contractele de garanție în vigoare. Comunicatul precizează că Suzuki Motor Corp. nu are probleme financiare și nu face obiectul dosarului de insolvență, ci doar reprezentanța locală.
În cererea de protecție, American Suzuki susține că „a eliminat toate măsurile posibile pentru a reduce costurile de operare a Diviziei Automobile, pentru a o face repofitabilă”. Printre cauzele care au dus la acest final se numără „ratele de schimb nefavorabile, costurile disproporționate și în creștere, asociate cu atingerea a tot mai multe norme legale statale și federale de îndeplinit, unice pe piața SUA, vânzările reduse, numărul limitat de modele în gamă și costurile potențiale cu arbitrajele”.
Suzuki este al treilea constructor de automobile din Japonia care a părăsit Statele Unite, după Daihatsu și Isuzu.
Potrivit cererii de insolvență, American Suzuki a declarat că are bunuri între 100 și 500 de milioane de dolari. Compania spune că „intenționează să lucreze cu actuala rețea de dealeri, pentru a face tranziția de la vânzarea de mașini noi la vânzarea exclusivă de componente și operațiuni de service”. Stocurile actuale vor fi vândute către dealeri. Unul dintre cei mai mari dealeri Suzuki din SUA a declarat, potrivit Automotive News, că a fost în stare de șoc la aflarea veștii. Acesta susține că vânzările crescuseră foarte mult, în luna octombrie fiind vândute mai multe unități decât în tot anul 2011.
Potrivit presei americane, Suzuki a intrat într-un cerc vicios, care a adâncit tot mai mult criza acestei mărci. Printre altele, pentru a reduce costurile Suzuki nu a mai cumpărat niciun spațiu publicitar la TV din 2009 și tot de atunci nu a mai participat la niciun salon auto de anvergură. De asemenea, importante persoane din conducere, responsabile de marketing, PR și product planning, au părăsit compania fără a fi angajați înlocuitori pentru acestea. Cel mai nou produs lansat pe piața din SUA este sedanul Kizashi, ce datează din 2009.