Jean Christophe Kugler, cel care conduce destinele produselor Dacia pe piețele din zona Europa de Est, Mediterana și Africa, este de părere că fabrica Dacia de la Mioveni nu mai este influențată decât într-o mică măsură de vânzările de mașini din România. Noul Duster va fi produs și el la Pitești, și poate crește mai mult decât a făcut-o până acum, pe toate piețele.
Jean-Christophe Kugler este vicepreședinte Renault și șeful regiunii Euromed în cadrul Renault Group, asta incluzând și România. Se ocupă de tot ce înseamnă marca Dacia în țrile care fac parte din aceast regiune, așa cum a fost ea alcătuită de grupul francez. La Frankfurt 2013 ne-am întâlnit cu el din nou, pentru a afla cele mai noi informații despre marca românească. Ca de obicei, așa cum îi stă bine unui reprezentat al top managementului unei companii multinaționale, informațiile sunt destul de sărace, dar cu întrebările potrivite, întotdeauna poți afla lucruri noi.
Îl întrebăm despre uzina Dacia, cu problemele legate de piața locală, aflată într-o suferință extremă. Ne temem că producția ar putea avea de suferit din cauza cererii scăzute a românilor pentru autoturisme. Jean Christophe Kugler neagă însă o astfel de posibilitate și subliniază, în primul rând, importanța uzinei Dacia pentru exporturile grupului. Iar ideea principală din răspunsul său a fost că România nu prea mai influențează viața uzinei.
“Clar, uzina Dacia de la Pitești nu mai este dependentă de piața românească. Bine înțeles că produsele de la Mioveni au dinamizat piața românească, au un preț adaptat la puterea de cumpărare a românilor care este una scăzută.” spune Kugler sugerând că fabrica Dacia nu mai este una locală.
“La nivel global activitatea uzinei de la Mioveni este legată de evoluția piețelor din Europa și din zona Mediteraneană. Este o legătură îndepărtată între uzina de la Mioveni și piața românească.” concluzionează liderul Euromed al Renault.
Iar pentru uzina de la Mioveni, noul Duster va aduce un suflu nou în producție. Singura problemă ar fi legată de suspiciunea unora că Tanger, unde tocmai a fost demarată producția Sandero, ar putea prelua și Duster. Va fi fabricat Duster și la Tanger, pentru a face față cererii? Deocadată nu, dar nu este exclus, pe viitor. “Avem un dispozitiv industrial pentru Dacia foarte flexibil, cu mai multe uzine. Pentru moment pornim fabricarea noului Duster la Pitești, apoi vom demara peste tot în lume, deci va depinde de cererea pieței și vom încerca să producem cât mai aproape de piețe.” spune Jean-Christophe.
“Demarăm la Pitești, iar dacă vom avea cereri suplimentare – deocamdată nu e prevăzut – avem posibilități tehnice să fabricăm și la Tanger” spune șeful Euromed. “Potențialul lui Duster în Africa nu a fost exploatat la maxim. Duster nu s-a instalat bine pe toate piețele.” este de părere Kugler, care mai lasă să se înțeleagă că Duster are un potențial mai mare decât Megane pe multe din piețele pe care se vinde. În plus, “nu am exploatat încă toate piețele. Pe unele abia a început să fie comercializat.”
[…] Jean Christophe Kugler, cel care conduce destinele produselor Dacia pe pietele din zona Europa de Est, Mediterana si Africa, este de parere ca fabrica Dacia de la Mioveni nu mai este influentata decat intr-o mica masura de vanzarile de masini din Romania, relateaza autoindustry.ro. […]
Usor de castigat! Esti dornic sa castigi mai multi bani? Iti doresti chiar independenta financiara? Alatura-te acum echipei noastre si invata pas cu pas procedura simpla prin care poti ajunge la castiguri chiar si din prima luna, fara sa fie nevoie sa recrutezi oameni in retele, fara multe batai de cap! Trebuie doar sa ma contactezi cat mai repede la adresa mea de email: zizou_sez@yahoo.com