S-a tot spus în ultima vreme că succesul celor de la Dacia naşte motivaţia lansării unui brand low-cost şi pentru ceilalţi constructori mondiali. Cele mai vehiculate nume au fost Peugeot şi Citroen, două branduri cu probleme, care încearcă să îşi revină din punct de vedere financiar. Se pare că Citroen va schimba macazul şi orientarea modelelor sale, însă nu va aborda o filosofie low-cost şi nu va rivaliza cu Dacia.
O susţine chiar Frederic Banzet, CEO-ul Citroen, într-un interviu recent. Acesta a dezvăluit că brandul pe care îl conduce se va separa în două identităţi distincte în următoarea perioadă. Linia premium DS va rămâne şi va oferi în continuare produse de calitate, cu un preţ pe măsură, orientate către rivalii germani Audi, BMW şi Mercedes. Actualele produse de volum vor fi însă repoziţionate şi vor da naştere unei noi game, botezate C-Line.
Primul model care va inaugura această linie va fi noua generaţie a micului C3. El a fost descris de Banzet ca fiind un produs cu un preţ competitiv, nu neapărat un rival pentru Dacia, ce va fi inspirat de conceptul C-Cactus, expus în 2007 la Frankfurt. Noul C3, precum şi celelalte modele ale liniei C-Line vor ţinti clienţii care îşi doresc un echilibru perfect între costuri şi funcţionalitate.
Pentru a reduce preţul maşinilor va fi nevoie şi de o reducere a costurilor de producţie. Banzet a explicat că această reducere va fi posibilă prin simplificarea gamei de motorizări şi a altor elemente complexe.
Oficialul francez promite însă că nu preţul va fi factorul care va înclina balanţa în favoarea modelelor citroen. Designul va fi cel care va cuceri clienţii. Modele ca Fiat 500 şi Citroen DS3 au dovedit tuturor că un design nou poate vinde foarte bine o maşină.
Vă întrebaţi ce se va întâmpla cu modelele Peugeot? După cum intuiaţi, gama va încerca să îşi rezerve o felie ceva mai mare din piaţa europeană a clienţilor cu pretenţii.