Saab a ajuns la un nou proprietar, la finalul procesului de faliment prin care a trecut, potrivit unor informații neoficiale. Deși presa suedeză a publicat mai multe speculații în acest sens, nu există încă o confirmare oficială a acestei tranzacții.
Cele mai multe date conduc către un consorțiu numit National Electric Vehicle Sweden, înregistrat în Insulele Virgine și format din două companii, una chineză și cealaltă japoneză, respectiv National Modern Energy Holdings Ltd și Sun Investment LLC. Inițial, informația a fost comunicată presei de primarul din Trollhättan, însă ulterior, printr-un comunicat, primări orașului a negat faptul că deține astfel de informații.
Licitația organizată cu ocazia falimentului Saab au mai făcut oferte indienii de la Mahindra & Mahindra și o altă companie chineză, Youngman.
Compania suedeză Saab Automobile AB a fost deținută de General Motors până în 2010, când, din cauza problemelor financiare ale proprietarului, dar mai ales din cauza faptului că marca suedeză avea pierderi uriașe, a fost scoasă la vânzare. Procesul a fost anevoios, la final fiind aleasă firma olandeză Spyker (și-a schimbat ulterior numele în Sweedish Automobile) care cu ajutorul unui fond de investiții a încercat să o salveze.
În 2011, supraviețuirea uzinelor Saab s-a dovedit a fi imposibilă, deși mai multe companii din china își arătaseră interesul pentru achiziția integrală sau parțială a mărcii. La finalul anului trecut, instanța a declarat falimentul Saab. În urmă cu aproximativ o lună, procesul de lichidare judiciară a tras linie: Saab avea active în valoare de 500 de milioane de euro și datorii de 1,5 miliarde euro. Constructorul de avioane Saab AB, de care fabrica de autoturisme s-a despărțit în urmă cu aproape 50 de ani, a anunțat că deține drepturi asupra mărcii Saab și va opune înstrăinării acesteia, în cazul în care nu va continua producția de automobile în Suedia, la Trollhättan.