Renault a anunțat încheierea parteneriatului cu Better Place, creatorul primei rețele de stații de schimbare a bateriilor pentru mașini electrice. Colaborarea începută în urmă cu cinci ani nu mai putea continua, în condițiile în care furnizorul israelian se va desființa, din lipsă de lichidăți.
Reprezentanții Better Place au cerut deja lichidarea companiei în instanță, după ce deficitul financiar din 2012 a depășit suma de 561,5 milioane de euro. Dezvoltatorul israelian nu își mai putea acoperi costurile operaționale și nici viitoarele investiții în dezvoltarea rețelei internaționale de stații de încărcare.
Parteneriatul cu Renault viza crearea unui lanț de puncte de încărcare rapidă QuickDrop, unde proprietarii de mașini electrice puteau schimba, în mai puțin de cinci minute, bateriile consumate cu un set de acumulatori plini, fără a mai fi nevoie de pierderea câtorva ore pentru un simplu plin de energie.
Ideea s-a dovedit, însă, un eșec de proporții, totul din pricina vânzărilor de mașini electrice situate sub așteptări. Ținta ambițioasă de 100.000 mașini stabilită de Renault pentru Fluence Z.E. a rămas doar un vis frumos, francezii reușind să vândă doar 1.000 de unități în Israel și 240 în Danemarca.
Socotelile Better Place, care miza pe abonamentele plătite în funcție de rulajul parcurs între două încărcări, au fost date complet peste cap. Stațiile de încărcare au rămas goale, iar rețeaua ridicată deja în Israel și Danemarca s-a dovedit prea mare pentru auto-finanțarea bazată pe încasările zilnice venite din partea posesorilor de mașini electrice.
Lovitura de grație a venit săptămâna trecută, atunci când Israel Corp, cel mai mare investitor și deținătorul a peste 30 din acțiunile dezvoltatorului israelian, a decis să suspende orice fel de finanțare a proiectelor curente sau viitoare Better Place, pecetluind, astfel, soarta companiei.
Ruperea alianței cu Better Place nu va avea niciun efect asupra strategiei Renault în domeniu. Constructorul francez va continua să ofere servicii post-vânzare și de garanție actualilor și viitorilor posesori de modele electrice din gama Z.E., în timp ce încărcarea bateriilor poate fi făcută direct de la prizele convenționale.