Organizaţia “United Against Nuclear Iran” (UANI – Uniţi împotriva Iranului nuclear) afirmă, într-o scrisoare deschisă adresată preşedintelui Renault-Nissan, Carlos Ghosn, că activităţile grupului în Iran sprijină direct regimul de la Teheran, al preşedintelui Mahmoud Ahmadinejad, în încercările sale de a-şi dezvolta programul ilegal de arme nucleare. Ghosn a negat acuzaţiile, subliniind că grupul respectă cu stricteţe reglementările embargoului comercial impus Iranului de Statele Unite şi Uniunea Europeană, iar Renault, în special, pe cele ale Guvernului francez şi ale UE. De asemenea, un purtător de cuvânt al Renault a explicat că sancţiunile impuse Iranului nu se referă şi la sectorul auto.
Acuzaţiile UANI intervin în contextul în care Iranul este cea de-a 7-a piaţă de desfacere a grupului Renault, constructorul francez fiind şi proprietarul filialei locale Renault Pars, cu 51 din acţiuni. Restul de 49 sunt deţinute de AID, o entitate formată din trei firme iraniene, IDRO şi doi producători locali (Iran Khodro şi SAIPA). În 2011, de exemplu, Renault a vândut în Iran 93.578 de maşini (83.243 de Logan-uri şi 10.335 de Megane II), conform datelor oficiale, cota sa de piaţă ajungând la 5.9.
În colimatorul UANI nu se află însă doar Renault, ci şi PSA Peugeot-Citroёn şi alianţa sa proaspătă cu General Motors. PSA produce şi el în Iran, tot în combinaţie cu Iran Khodro, iar organizaţia “United Against Nuclear Iran” a solicitat o anchetă pentru a se stabili dacă investiţia GM în PSA (a cumpărat 7 din acţiunile grupului) respectă sancţiunile SUA împotriva republicii islamice.