După ce noua generaţie BMW X5 a fost deconspirată accidental de un producător de jucării chinez, în ianuarie, cu mai bine de jumătate de an înaintea lansării, ultimul secret al SAV-ului bavarez, interiorul, a fost dezvăluit astăzi de un fotograf spion care a reuşit să surprindă un exemplar de preserie cu planşa de bord necamuflată.
Layout-ul general va rămâne, în mare parte, neschimbat, însă calitatea finisării şi paleta de combinaţii cromatice vor creşte semnificativ. X5 va prelua de la Seria 3 ideea display-ului “plutitor”, poziţionat deasupra consolei centrale. O altă premieră este apariţia ultimei versiuni a sistemului iDrive, lansată anul trecut pe Seria 7 facelift. Acesta va fi echipat standard cu un controller senzitiv redimensionat şi suport pentru activarea comenzilor maşinii cu ajutorul interpretării gesturilor şoferului.
Pasagerii din spate se vor bucura de mai multă libertate de mişcare la nivelul capului şi al genunchilor, graţie creşterii uşoare a ampatamentului şi a înălţimii. Versiunea cu şapte locuri, disponibilă opţional, va face, în continuare, parte din program.
La exterior, noul X5 nu va marca o revoluţie stilistică majoră, proporţiile exterioare fiind aproape identice cu cele ale modelului actual. Totuşi, partea frontală va fi mult mai agresivă, preluând de la noua Serie 3 ideea contopirii discrete dintre grilă şi faruri, în timp ce suprafaţa vitrată mult mai generoasă va accentua senzaţia de spaţiu pentru pasagerii locurilor din spate.
Din punct de vedere tehnic, BMW mizează totul pe cartea ecologiei şi pune accentul pe reducerea drastică a consumului şi a emisiilor poluante. Pentru prima oară în istoria SAV-ului bavarez, la oferta clasică de motorizări nobile cu şase şi opt cilindri se vor alătura o variantă hibridă de tip plug-in şi versiuni entry-level cu patru cilindri, exclusiv turbo. La baza ofertei va sta un diesel de 2 litri care va dezvolta aproximativ 245 CP, best-seller-ul L6 de 3 litri urmând să ofere cel puţin 300 CP. Modelul hibrid va combina un motor bi-turbo pe benzină cu şase cilindri în linie cu unul electric de 100 CP şi va pune la dispoziţia ecologiştilor cu înclinaţii sportive o putere totală estimată la 340 CP.
Contrar aşteptărilor, masa totală va fi mai mică decât în prezent, iar cura accentuată de slăbire la care a fost supus X5 va aduce un plus nesperat de agilitate şi dinamică.
Noul X5 va ajunge în showroomuri în a doua jumătate a lunii noiembrie şi va fi, în continuare, asamblat în uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud. Succesul comercial este garantat. Anul trecut vânzările SAV-ului bavarez s-au apreciat cu peste 38, în primele şase luni BMW livrând 74.098 de unităţi la nivel global.
Sursă foto: weibo.com