Macan, al doilea SUV din panoplia Porsche, se recomandă drept noua referință sportivă a segmentului. Fratele mai mic al lui Cayenne are, însă, de înfruntat o pleiadă de rivali bine ancorați în preferințele publicului din România. Cum se prezintă noul Macan în raport cu concurența?
PREȚURI MACAN
Cel mai apropiat rival disponibil pe piața locală este Range Rover Evoque. Mezinul casei britanice a fost, în ultimii ani, alegerea de facto a clientelei feminine, atrasă de proporțiile sale deloc intimidante, ideale pentru un SUV de oraș. O comparație directă între cei doi rivali scoate însă la iveală faptul că Evoque nu oferă nicio motorizare echivalentă cu ceea ce regăsim în gama Macan.
Spre deosebire de Porsche, disponibil exclusiv în compania unei palete de motorizări nobile cu șase cilindri, micul Range Rover mizează pe motorizări cu patru cilindri, de 2 și 2,2 litri, detaliu ce adâncește diferența de preț dintre cele două modele. În plus, toate variantele de Macan sunt echipate cu tracțiune integrală și cutie automată PDK cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Cel mai ieftin Evoque, 2.2 eD4 150CP Pure 2WD, are doar tracțiune față, cutie manuală și costă 36.456 euro. Tracțiunea integrală crește prețul până la 38.316 euro. Nivelul Pure nu este unul prea generos ca dotări de serie. O echipare similară cu cea a lui Macan (Evoque Prestige sau Dynamic) va scoate din buzunarele clienților între 45.136 și 53.196 euro. Pentru un Macan S, cel mai accesibil Macan pe benzină, socotelile pornesc de la 64.593 euro, preț identic și pentru Macan S Diesel. Ecartul considerabil relevă poziționarea complet diferită a celor două modele. Dacă cel mai puternic Evoque dezvoltă 240 CP, dintr-o unitate de turbo de 2 litri, cel mai ”slab” Macan este animat de un diesel de 258 CP, mai potent cu 108 CP decât versiunea diesel de bază a concurentului său britanic. Iar Macan Turbo, cu al său V6 bi-turbo de 3,6 litri și 400 CP, ridiculizează, practic, și mai mult ideea de comparație directă între cele două SUV-uri.
PREȚURI EVOQUE DIESEL
PREȚURI EVOQUE BENZINĂ
Al doilea rival direct al lui Macan va fi noul BMW X4, versiunea cu alură de coupe a SUV-ului (de fapt, SAV-ului) BMW X3. Modelul bavarez se apropie de Macan mai mult decât Evoque, atât ca spectru de putere, cât ca gamă de prețuri.
Cel mai ieftin X4 costă 46.996 euro și este animat de un diesel de 2 litri și 190 CP. Macan S și Macan S Diesel au parte și de o concurență directă din partea variantelor xDrive35i/306 CP (benzină) și xDrive30d/258 CP (diesel), disponibile de la 58.156, respectiv 57.040 euro. Până la apariția viitorului X4 M, cea mai puternică declinare a SAV-ului bavarez va fi xDrive35d, un diesel bi-turbo de 3 litri și 313 CP, disponibil de la 61.132 euro. Acesta devansează astfel Macan Diesel S în materie de putere maximă dezvoltată, reușind, în același timp să fie mai ieftin cu peste 3.000 euro.
PREȚURI BMW X4
Raportat la SUV-urile clasice din segment, Mercedes GLK sau Audi Q5, Porsche Macan este mai scump, dar semnificativ mai puternic și mai bine echipat, încă de la nivelul de bază.
Cel mai puternic diesel din gama GLK (350 CDI 4Matic) dezvoltă 265 CP și este mai accesibil cu peste 12.000 euro decât un Macan echivalent. Modelul de top pe benzină dispune de 306 CP și vine, de asemenea, cu avantaj de aproximativ 12.000 euro. Cel mai ieftin GLK, animat de un diesel de 2,1 litri și 170 CP, pleacă de la 40.771 euro.
PREȚURI MERCEDES GLK
Echipat cu motorizări de cilindree ceva mai redusă, de 2 sau 3 litri, fratele de concern și donatorul de platformă Audi Q5 este și el mai ieftin decât Macan. Cel mai accesibil Q5, dieselul 2.0 TDI de 143 CP, poate fi achiziționat începând de la 35.710 euro, iar varianta de top pe benzină 3.0 TFSI de 272 CP, de la 49.640 euro. Cel mai apropiat de Macan Diesel S este Q5 3.0 TDI/245 CP. Mai slab cu 13 CP, acesta costă 49.700 euro, ceea ce se traduce printr-o economie de aproximativ 5.000 euro.
Audi oferă și un model special de 313 CP. Intitulat SQ5, acesta este singurul rival care reușește să surclaseze Macan Diesel S în materie de costuri, prețul său de pornire fiind cotat la 62.270 euro.
PREȚURI AUDI Q5
Porsche estimează pentru noul Macan o cadență de producție anuală de 50.000 unități, ceea ce înseamnă că, în maximum doi ani, mai bine de jumătate din vânzările companiei vor fi acoperite de SUV-urile brandului. În România, Cayenne este ales de aproximativ 70% din clienți.
Din 2015, însă, în primul an complet al noului Macan pe piață, mixul de vânzări va fi perfect egal între cele două modele, ponderea SUV-urilor urmând să crească, astfel, și mai mult, a declarat Adrian Pascu, brand manager Porsche în România.
Primele exemplare vor ajunge la clienții din România peste mai puțin de patru zile, pe data de 5 aprilie.