Constructorul german a trecut de jumătatea perioadei de dezvoltare a noului Porsche 918 Spyder. Porsche pariază pe tehnologia plug-in hybrid pentru viitorul supercar 918 Spyder. Noul model, conform declarațiilor constructorului german, înlocuiește exoticul Carrera GT. Principalul obiectiv a fost evident construcția unui model care să ofere mai mult decât ultimul supercar produs de Porsche. Așadar 918 Spyder va ajunge la 100 km/h sub 3,9 secunde cât avea nevoie Carrera GT și pe circuitul de la Nurburgring va obține un timp mai bun de 7 minute și 32 secunde. Constructorul german își pregăteșe fanii pentru un model care va ajunge la 100 km/h sub 3 secunde și pe Nurburgring va scoate un timp sub 7 minute și 22 secunde.
918 Spyder va fi un hibrid paralel compus dintr-un propulsor termic V8 de 4,6 litri și un motor electric de 90 kW, plus un motor electric de 80 kW pe puntea față. Pachetul de baterii este amplasat în fața punții spate și asigură o autonomie maximă de 25 km în modul electric. Soluția Hybrid paralel permite ca puntea spate să primească putere de la motorul electric sau termic, ori de la cele două în același timp. Între puntea față și modulul electric nu există nici o conexiune mecanică. Pachetul de baterii litiu-ion este format din 312 celule și beneficiază de un circuit separat de răcire cu lichid. De la o priză normală de 230 V, bateriile pot fi încărcate în 4 ore.
Evident energia cinetică pe perioada de frânare poate fi recuperată și convertită în electricitate. Porsche a dezvoltat un sistem care permite recuperarea energiei de frânare până la o decelerare de 0,5 G, spre deosebire de sistemele actuale care recuperează energie până la o frânare de 0,15 G. Sistemul de frânare a lui 918 Spyder include în dotarea standard discuri ceramice.
Propulsorul termic V8 de 4,6 litri dezvoltă 570 CP și este derivat din cel al prototipului de anduranță RS Spyder, așa se explică și zona maximă de 9.000 rpm. Porsche se laudă cu un agregat cu o putere litrică de 125 CP. O altă premieră o reprezintă sistemul de evacuare cu finalele amplasate deasupra motorului la un unghi de aproximativ 45 grade. Galeriile de evacuare nu mai sunt poziționate în lateral ci în interiorul V-ului. Admisia fiind amplasată pe exterior. Avantajele sunt enorme – distanța scurtă parcursă de gazele de evacuare, presiunea scăzută, răcirea semnificativă a compartimentului motor și posibilitatea profitării de dinamica gazelor de evacuare pentru optimizarea aerodinamicii.
918 Spyder este poate cel mai clar exemplu al împrumutului de tehnologie din motorsport, propulsorul fiind o evoluție al celui de pe RS Spyder. Scăderea dramatică a temperaturii din compartimentul motor a permis amplasarea pachetului de baterii și utilizarea unei cantități reduse de energie pentru răcirea activă a acestora și menținerea într-un regim optim cuprins între 20 și 40 grade. Puterea este trimisă spre puntea spate prin intermediul unei cutii PDK cu șapte trepte. Practic este cutia de pe 911 Turbo care a fost optimizată pentru nivelul de performanțe cerut lui 918 Spyder. Pentru a obține un centru de greutate cât mai coborât, inginerii germani au decis amplasarea cutii de viteze răsturnată, raportat la un 911 aceasta a fost rotită longitudinal cu 180 grade. În cazul în care la un moment dat nu este necesară puterea de la nici unul dintre motoare pentru propulsie, cutia deculează propulsoarele. Acum mai avem de menționat o surpriză ascunsă sub caroseria lui 918 Spyder. Pe puntea față se mai regăsește un propulsor electric de 80 kW. Acesta poate antrena puntea față până la o anumită viteză, apoi motorul electric faață este decuplat pentru a nu apare riscul unei supraturări a acestuia. În final 918 Spyder se laudă cu o putere de peste 770 CP.
Structura de tip monococă și este realizată din fibră de carbon ranforsată cu plastic. Porsche a dus o luptă uriașă pentru a reduce masa modelului, în condițiile în care un mare handicap din acest punct de vedere este reprezentat de pachetul de baterii. Masa modelului fa fi de aproximativ 1.700 kg, cu o distribuție de 43 față și 57 spate. Puntea spate este echipată cu un electro-mecanic care permite bracarea roților. La viteze reduse roțile virează în direcție opusă celor față, în timp ce la viteze ridicate virează cu un unghi redus în aceeași direcție cu cele față.
Porsche 918 Spyder – paralel hybrid, propulsor V8 de 4,6 litri, 570 CP, motor electric punte spate de 90 kW, motor electric punte față de 80 kW, 770 CP putere totală, 750 Nm, masă – sub 1.700 kg.
Dimensiuni: lungime – 4.463 mm, lățime – 1.940 mm, înălțime – 1.167 mm, ampatament – 2.730 mm. Volum portbagaj – 100 litri.
Performanțe: viteză maximă – peste 325 km/h, în mod electric peste 150 km/h. 0-100 km/h sub 3 secunde, 0-200 km/h sub 9 secunde, 0-300 km/h sub 27 secunde. Consum mediu – aproximativ 3 litri/ 100 km/h. Da, Porsche a anunțat un consum mediu de 3 litri.