joi, iulie 10, 2025
AcasăPiata autoPeugeot și Citroen vor să își diferențieze modelele în următorii ani

Peugeot și Citroen vor să își diferențieze modelele în următorii ani

2012 a fost un an de coșmar pentru grupul PSA Peugeot Citroen. Francezii au pierdut bani de la o lună la alta, iar valoarea acțiunilor cotate la bursă a scăzut dramatic. Evoluția dezamăgitoare va duce la măsuri drastice și la o repoziționare a celor două branduri pe viitor. O susține însuși Philippe Varin, președintele executiv PSA, care a recunoscut că Peugeot și Citroen sunt prea apropiate și țintesc aceiași clienți.

Varin a declarat că, în următorii ani, cele două branduri se vor adresa unor clienți diferiți și vor urmări segmente în care se poate obține mai mult profit. Popularitatea modelelor Peugeot va face ca brandul să se poziționeze pe o scară superioară și să țintească acei clienți care își doresc o mașină tradițională.

Noile 208 GTI și 20008 au rolul de a trasa această direcție în anii ce urmează, aducând totodată și ceva mai mult profit.

De cealaltă parte, Citroen va aborda o altă filosofie. Va contura mai bine caracterul premium al gamei DS pentru a se bate cu rivalii germani. Gama de modele de volum, de la C1 la C5 va deveni mult mai abordabilă, urmând să fie poziționată sub modelele pe care le vedem astăzi pe piață. Decizia este o regândire a unui plan mai vechi, ce presupunea ca Citroen să vândă trei game diferite: actuala DS, actuala linie C și o nouă gamă de vehicule low-cost. Se pare că ultimele două au fuzionat.

Cu toate acestea, Varin a ținut să precizeze că Citroen nu va deveni un brand low-cost, această decizie fiind luată încă din anul 2009. Chiar și așa. se pare că noul C-Elysee dictează o nouă filosofie, ceva mai abordabilă și axată pe volum, a brandului francez. Ea va fi continuată de noul C4 Picasso, programat să debuteze la sfârșitul anului și anticipat deja de conceptul Technospace.

Oficialii francezi nu au dorit să facă referire la poziționarea Citroen față de branduri de top, ca Ford sau Opel, sau față de branduri fără pretenții mari ca Skoda și Hyundai. Mașinile Citroen vor fi capabile să ofere costuri de exploatare mai mici, practicalitate și tehnologie accesibilă. În schimb, ele vor face compromisuri la capitolul putere și rafinament mecanic.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole