Francezii de la Peugeot ar putea introduce în producţia de serie tehnologia Hybrid Air, un sistem hibrid revoluţionar ce renunţă la serviciile electricităţii în favoarea aerului comprimat ca sursă alternativă de propulsie.
Oferit în tandem cu un motor clasic de mic litraj, Hybrid Air reduce considerabil nivelul noxelor, un automobil de clasă mică precum Peugeot 208 sau Citroen C3 putând, astfel, emite doar 69 g CO2/km. Şi consumul ar scădea spectaculos. Primele estimări indică o medie de numai 2 l/100 km.
Ineditul sistem dezvoltat de PSA cuplează un propulsor termic pe benzină convenţional la o transmisie epiciclică, cunoscută şi sub numele de transmisie planetară, asistată de un motor hidraulic alimentat de un rezervor de aer comprimat, ascuns între scaunele maşinii, pe tunelul median. Ajutat de o pompă, motorul hidraulic are şi sarcina de a reîncarca periodic rezervorul de aer comprimat, folosindu-se de energia recuperată în timpul frânării.
Întregul ansamblu nu cântăreşte mai mult de 100 kilograme, cu 50 mai puţin decât în cazul unui sistem hibrid clasic, bazat pe electricitate. Hybrid Air este, în acelaşi timp, o soluţie ieftină (fără metale rare, ca litiul), uşor de implementat inclusiv pe modelele low-cost destinate pieţelor emergente, atu ce deschide noi orizonturi de creştere pentru grupul francez în zone precum China, India sau Europa de Est.
Astfel echipat, orice automobil poate rula în trei moduri distincte, în funcţie de preferinţe sau necesităţi: exclusiv cu ajutorul propulsiei pe bază de aer comprimat, doar cu ajutorul celei clasice, pe bază de combustie sau, bineînţeles, utilizând ambele soluţii, în tandem.
Folosirea exclusivă a aerului comprimat va fi disponibilă, însă, doar la viteze reduse, de sub 50 km/h, ceea ce înseamnă că sistemul Hybrid Air este dedicat, în primul rând, maşinilor mici, de clasă B sau C, care îşi petrec majoritatea timpului în traficul marilor aglomerări urbane. De altfel, PSA a şi confirmat intenţia de a cupla sistemul Hybrid Air doar la motorizări de cilindree redusă, cu puteri cuprinse între 82 şi 110 CP. Cel mai probabil este vorba despre noua generaţie de motoare VTi cu trei şi patru cilindri, care va introdusă treptat pe toate modelele de clasă mică şi compactă din gamele Peugeot şi Citroen.
Primele modele de serie echipate cu sistemul Hybrid Air vor ajunge în showroom-uri în 2015.