marți, august 9, 2022
AcasăMașini noiPeugeot 208 R2 în curs de omologare

Peugeot 208 R2 în curs de omologare

Este inutil să reamintesc ce înseamnă Peugeot în motorsport și în special în lumea raliurilor. După 205, 206 și 207, iată primul vlăstar 208 antrenat pentru probe speciale. Pentru moment Peugeot pregătește prima declinare sportivă de competiție a lui 208. Este vorba de Peugeot 208 R2. Anul acesta Peugeot va mai prezenta o versiune dedicată curselor de circuit monomarcă care din punct de vedere tehnic va fi apropiată de versiunea R2. Și apoi urmează prezentarea lui 208 S2000.

Peugeot 208 R2

Caroseria lui 208 R2 este cu aproape 40 de kilograme mai ușoară decât cea a lui 207. Un alt atuu al noului model este ampatamentul generos care contribuie la o stabilitate excelentă a modelului. Reducerea masei a permis obținerea unui centru de greutate mai coborât. De asemenea consolele mici față/ spate au un rol important în diminuarea momentelor inerțiale reduse pe viraje, adică reducerea semnificativă a tendințelor de subvirare sau supravirare. A fost dezvoltată o nouă tehnologie de realizare a roll cage-ului, aceasta oferă acum un grad de protecție ridicat comparativ cu cea prezentă pe versiunea similară 207.

Propulsorul este un patru cilindri în linie aspirat de 1.600 cmc care dezvoltă în 185 CP în versiunea R2. Inginerii francezi au reușit obținerea unor valori extrem de scăzute atât pentru emisiile de CO2 cât și pentru consum grație utilizării deschiderii variabile a supapelor atât pentru admisie cât și pentru evacuare. Cei de la Peugeot Sport s-au concentrat pe obținerea unui propulsor cât mai elastic decât pe o valoare cât mai mare a puterii. Kit-ul 208 R2 va fi comercializat cu propulsorul construit, rodat și testat pe bancul de probe. Propulsorul este dezvoltat pe baza celui care se găsește în oferta Peugeot – 1.6 VTi. Cutia de viteze este de asemnea nouă, este vorba despre o unitate manuală/ secvențială cu cinci trepte. Levierul de schimbare a treptelor fiind amplasat pe coloana de direcție. Sistemul de schimbare a treptelor este identic cu cel de la 207 S2000. Mare plus este dat de faptul că sistemul este mult mai scurt, ușor și rigid. De asemenea Peugeot a lucrat la un sistem de răcire a uleiului din cutie, în partea frontală se regăsește o priză de aer care ghidează aerul spre cutie.

208 R2 se laudă din start cu o masă mai redusă decât cea a lui 207 RC Rally, dar și aerodinamica optimizată contribuie la un consum mai redus de carburant, prin urmare la costuri reduse pentru concurenți. Suspensia dezvoltată împreună cu Ohlins, oferă o cursă mai lungă, amortizoarele sunt reglabile pe trei direcții. Pentru 208 R2 s-a renunțat evident la direcția asistată electric, vorbim de o asistare hidraulică. Sistemul de frânare este restricționat de regulament, Peugeot a optat pentru etriere furnizate de Alcon. Ambreiajul cu disc de 184 mm este furnizat tot de Alcon.

Peugeot va oferi 208 R2 kit car în versiune de macadam și asfalt la un preț de 37.500 euro. Prețul include și propulsorul. Cine dorește achiziționarea mașinii gata preparată fie în versiune de asfalt sau macadam va trebui să plătească 57.500 euro. Vor ffi disponibile două kituri de conversie de la asfalt la macadam și invers. Livrările vor începe în luna noiembrie a acestui an prin intermediul Peugeot Sport Racing Shop. Modelul va debuta week-end-ul următor ca mașină de deschidere în Tour de Corse, echipajul fiind format din Stéphane Sarrazin și Benjamin Veillas.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock