După mai multe informaţii neoficiale şi o serie nesfârşită de speculaţii, BMW a publicat primele informaţii ale viitoarelor sale modele de performanţă din segmentul mediu. Este vorba despre sedanul M3 şi omologul său coupe, M4, anticipat deja de un concept. Deşi mulţi se aşteptau la mult mai mulţi cai putere sub capotă, având în vedere că rivalul Mercedes C63 AMG se apropie deja de 500 de cai, BMW a preferat să îşi concentreze atenţia asupra masei totale.
Germanii susţin că noul M4 va fi cu 40 de kilograme mai uşor decât vechiul M3 Coupe, masa lui totală urmând să se situeze sub pragul de 1500 de kilograme. Pentru a obţine astfel de cifre, BMW a ănlocuit acoperişul versiunii de serie cu unul din fibră de carbon. Acelaşi tratament va fi valabil şi pentru varianta sedan, M3. Tot în comunicatul oficial se arată că distribuţia maselor pe ambele punţi va fi de aproximativ 50/50.
Tot pentru a reduce masa totală, dar şi pentru influenţa pozitiv emisiile, BMW a ales să renunţe la vechiul V8 aspirat în favoarea unui motor turbo cu trei cilindri în linie. Chiar dacă nu a oferit multe detalii despre agregat, este uşor să ne închipuim că acesta este o versiune extrem de potentă a unităţii de 3.0 litri, folosită şi pe modelele de serie.
Motorul urcă până la 7500 de rotaţii şi poate livra 430 de cai putere, uşor mai mult decât vechiul model, care garanta 414 cai. Consumul a fost influenţat radical, fiind acum cu 25 mai redus. Celor şase cilindri BMW le-a alăturat o cutie manuală cu şase rapoarte, optimizată pentru fi mai uşoară. Opţional, clienţii pot comanda şi o transmisie cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.
Eforturile de reducere a masei totale continuă şi la nivelul trenului de rulare. Elementele suspensiei sunt şi ele mai uşoare, contribuind la reducerea masei totale. De asemenea, BMW renunţă la vechiul diferenţial mecanic în favoarea unuia electric, botezat Active M şi similar celui regăsit pe supercarul Chevrolet Corvette Stingray. Direcţia folosită este şi ea electrică, fiind disponibilă în trei comportamente diferite: Comfort, Sport şi Sport+, moduri care corespund şi celor trei setări ale suspensiei Adaptive M. Noile M3 şi M4 vor beneficia de un pachet de frâne realizat din materiale uşoare. Opţional, clienţii pot comanda frâne din carbon ceramic.
Noile BMW M3 şi M4 vor debuta oficial, în variantă de serie, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, programat să îşi deschidă porţile în luna ianuarie a anului viitor.