sâmbătă, octombrie 11, 2025
AcasăIndustrieOFICIAL: Scăderea profitului Volkswagen după trei trimestre umbrește lansarea Golf 7

OFICIAL: Scăderea profitului Volkswagen după trei trimestre umbrește lansarea Golf 7

Volkswagen Group a anunțat rezultatele oficiale de vânzări, după 3 trimestre, cu o creștere a veniturilor cu 24, comparativ cu anul trecut, dar o scădere a profiturilor. Compania germană a avut vânzări în valoare de 144,2 miliarde de euro în intervalul ianuarie-septembrie. În același timp, profiturile VW și Skoda au avut de suferit, din cauze diferite. Creșterea vânzărilor a fost datorată în special integrării MAN și Porsche în grup. În cifre concrete, profitul operațional a scăzut cu 200 de milioane de euro (de la 9 miliarde la 8,8 miliarde euro). Scăderea a fost susținută de aceleași două achiziții, al căror preț a afectat bilanțul. Lichiditățile au scăzut, de asemenea, ca urmare a achizițiilor Porsche, Ducati și MAN. Au fost făcute investiții în valoare de 6 miliarde euro, cele mai importante fiind în reutilizarea liniilor care vor produce automobile din platforma modulară MQB.

Volumul de vânzări de autovehicule a crescut cu 12,5, la aproximativ 7 milioane de unități, cota de piață globală urcând cu 0,3 procente, la 12,6.

Marca Volkswagen a crescut cu 9,7, la 3,6 milioane de vehicule vândute, însă profitul operațional a scăzut cu 400 de milioane de euro, motivul invocat de raportul Volkswagen fiind costurile cu implementarea și lansarea noului Golf.

Audi a înregistrat un nivel-record, 1 milion de vehicule vândute în cele 9 luni ale anului, la care se adaugă alte 247.000 vândute de joint-venture-ul chinez, pe care îl au cu cei de la FAW. Profitul operațional a fost în creștere, cu 200 de milioane de euro.

Skoda a crescut, de asemenea, vânzările, cu 40.000 de unități, în special modelul Rapid, în India. Profitul a scăzut și la această marcă, cu circa 8 milioane de euro.

La fel SEAT, cu o creștere a vânzărilor cu 18 (315.000 unități), dar marca rămâne pe pierdere și în acest an (-95 miliarde euro).

Bentley și Porsche au înregistrat, de asemenea, vânzări mai bune. Ambele au obținut profituri în creștere.

Divizia VW Vehicule Comerciale a avut un rezultat comparabil cu cel de anul trecut (2.000 de unități în plus), cu o scădere ușoară a profitului.

Martin Winterkorn, CEO-ul grupului Volkswagen, a declarat că țintele companiei, în privința veniturilor pe acest an, rămân în continuare realizabile.

În această perioadă, Volkswagen lansează pe piață modelul Golf, generația 7, model care ar trebui să fie în centrul creșterilor din anul 2013, după cum au declarat liderii companiei la Salonul Auto de la Paris. Deși este realizat pe o platformă complet nouă, criticile venite din partea publicului au atacat la acest model asemănarea foarte mare cu generația anterioară, Golf 6.

Ritmul anualizat de creștere al grupului ar putea conduce la un volum total de 9,3 milioane de vehicule vândute, un record pentru grupul german, dar insuficient, probabil, pentru a depăși competitorii Toyota și General Motors, ambele în creștere în 2012.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole