Volvo a prezentat primele imagini oficiale ale interiorului noului XC90. A doua generație a SUV-ului cu șapte locuri va fi lansată în această toamnă și va juca în continuare rolul de navă-amiral a constructorului scandinav.
XC90 va fi primul Volvo de serie construit pe baza noii arhitecturi modulare SPA (Scalable Product Arhitecture), platformă care, treptat, va fi preluată de întreaga gamă, cu excepția actualului V40 și a derivatelor sale. Cadrul de susținere al motorului este singurul element fix, în timp ce ampatamentul și ecartamentul pot fi declinate într-un număr nelimitat de versiuni, adaptate pentru o paletă diversificată de modele, de la sedanuri și coupe-uri, până la cabriolete și SUV-uri.
Primele imagini oficiale ale interiorului ne dezvăluie un design puternic inspirat de liniile lui Concept XC Coupe, lansat anul trecut, la Frankfurt. Noul Volvo XC90 propune o ergonomie novatoare și concentrează toate comenzile importante pe o consolă complet digitalizată, cu un display uriaș gen iPad, în format Potrait. Instrumentele clasice de bord vor fi înlocuite cu un display TFT, iar interfața grafică a sistemului multimedia va fi complet regândită și va pune accentul pe simplitate.
Puținele butoane clasice prezente la bord vor fi realizate dintr-un mix inedit de sticlă și metal veritabil, schimbătorul de viteze sau butonul de pornire a motorului fiind sculptate în cristal de specialiștii suedezi de la Orrefors. Printre premierele absolute pentru un model Volvo se numără head-up-display-ul full color și sistemul audio profesional semnat de britanicii de la Bowers & Wilkins.
Descris drept unul dintre cele mai spațioase din segment, interiorul noului XC90 va oferi șapte locuri somptuoase, al treilea rând de scaune putând găzdui inclusiv adulți de până la 1,7 metri înălțime în condiții excelente de confort.
Și la exterior, noul Volvo XC90 continuă tema de design trasată de conceptul XC. Stopurile subțiri cu LED-uri se unduiesc suav pe șoldurile mașinii, iar partea frontală pare un omagiu adus modelelor clasice din panoplia Volvo. Grila “plutitoare”, capota plată și farurile angulare cu LED-uri ce imită silueta literei T, amplifică impresia de soliditate și amintesc parcă de masivele 850 și 940 de odinioară.
XC90 va fi animat de noua familie de motoare Drive-E cu patru cilindri și cilindree unică de 2 litri, indiferent de tipul de combustibil folosit pentru alimentare – benzină sau motorină. Cea mai puternică versiune va fi un hibrid de aproximativ 400 CP și 600 Nm, care va combina un motor electric amplasat pe puntea din spate cu unul termic, pe benzină, de 302 CP, echipat cu un compresor mecanic, activ în plaja inferioară de turații și un turbocompresor clasic, care intră în funcțiune peste 2.300 rpm. Toate versiunile vor fi echipate cu transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt rapoarte.
Înlocuirea actualului XC90 devenise o prioritate absolută pentru Volvo. Modelul curent se află pe piață de peste 12 ani, o carieră mult prea lungă ce intră în contrast cu ciclul uzual de 5-7 ani, folosit de alți constructori.
Primele imagini ale exteriorului vor fi prezentate în luna august, în avanpremiera debutului oficial din cadrul Salonului Auto de la Paris, până atunci Volvo urmând să lanseze cel puțin două teasere noi menite să anticipeze designul final al viitorului XC90.