Noul Mercedes Clasa S, a şasea generaţie a modelului considerat de mulţi drept referinţa absolută a clasei de lux, va fi dezvăluit pe 15 mai, la Hamburg. Aşteptarea a luat însă sfârşit cu două săptămâni mai devreme, prima fotografie oficială ce înfăţişează un exemplar de serie cu pachet exterior AMG fiind publicată, aparent accidental, pe site-ul de găzduire foto Flickr.
Urmând linia deschisă de noul val de modele Mercedes, Clasa S abordează un profil mult mai dinamic, cu aer de coupe, şi renunţă la aripile posterioare evazate în stilul seriei „Ponton” din anii ’50, totul pentru un aer mai modern, puternic influenţat de noul CLS şi de conceptul F700.
Noua Clasă S (nume de cod W222) nu va fi doar expresia absolută a valorilor mărcii germane, ci şi cea mai scumpă limuzină de lux produsă de Mercedes, după ce brandul Maybach a fost închis anul trecut din cauza cererii tot mai slabe. Mercedes va extinde gama de versiuni existentă, urmând să ofere inclusiv versiuni mult mai exclusiviste, care vor intra în competiţie directă cu Rolls-Royce Ghost şi noul Bentley Flying Spur.
Astfel, Mercedes W222 va avea patru variante de caroserie, spre deosebire de trei, în prezent. Din program vor face parte o limuzină cu ampatament normal şi o limuzină cu ampatament lung, iar din 2014 un coupe şi un cabriolet cu patru locuri somptuoase.
Tehnologie de vârf
La baza noii generaţii va sta arhitectura modulară MRA – Mercedes RWD Arhitecture, care va fi folosită în viitor de toate modele Mercedes cu tracţiune spate, inclusiv noua Clasă C, confirmată pentru 2014.
Clasa S W222 va fi şi primul Mercedes echipat cu o cutie automată cu nouă trepte, iar gama de motorizări va cuprinde, încă de la debut, două versiuni hibride, care combină un motor electric de 109 CP cu un diesel de 204 CP sau cu un V6 pe benzină de 306 CP. Varianta de top AMG va fi echipată cu un V12 care va furniza cel puţin 650 CP.
Arhitectura de bază a interiorului rămâne familiară celor care s-au bucurat de serviciile modelului anterior, însă comenzile beneficiază acum de o dispunere pe orizontală, mai clară, mai intuitivă. Finisarea va fi, bineînţeles, demnă de statutul de navă-amiral al noii Clase S, habitaclul fiind garnisit cu cele mai bune materiale din industrie şi o colecţie impresionantă de gadgeturi de ultimă oră, precum revoluţionarul sistem Magic Ride Control. Două camere video monitorizează în permanenţă neregularităţile căii de rulare, tăria amortizoarelor variind în funcţie de informaţiile primite, pentru atingerea compromisului perfect între confort şi dinamică.
Clasa S va primi o nouă centrală de comandă sofisticată, cu procesor performant Intel Atom, preluat direct din lumea computerelor portabile, şi un sistem de navigaţie revoluţionar asistat de Google Maps. Filozofia dispunerii informaţiilor esenţiale direct în câmpul vizual al şoferului face un nou pas înainte, graţie implementării unei perechi de ecrane cu diagonala de 12,3 inci. Unul dintre ele este dedicat sistemului multimedia, iar cel de-al doilea înlocuieşte, practic, instrumentele clasice de bord şi afişează un spectru larg de date furnizate de telemetria maşinii, dar şi imaginile preluate de camera video frontală cu vedere pe timp de noapte.
În România, noul model va ajunge în toamna acestui an. Primele versiuni disponibile vor fi modelele cu ampatament lung, variantele standard urmând să sosească în showroom-urile autohtone în prima parte a anului viitor.