Pentru a celebra aşa cum se cuvine cele patru decenii scurse de la lansarea primei generaţii 911 Turbo, Porsche a pregătit fanilor săi un model Turbo complet nou, bazat pe seria 991.
Cel mai puternic şi mai rapid 911 Turbo din istorie va fi oferit în două versiuni de putere – 520 sau 560 CP, exclusiv în compania cutiei PDK cu dublu ambreiaj, şapte trepte, padele şi funcţie coasting. Iată că domnia recent lansatului GT3 în topul celor mai potente declinări ale celebrului Porsche 911 a fost mai scurtă decât ne-am fi putut închipui.
Performanţe demne de un supercar
Porsche nu renunţă la tradiţie nici în cazul top-modelului 911 Turbo, “inima” noului model fiind acelaşi twin-turbo boxer cu şase cilindri, prezent şi pe GT3. Cilindreea de 3,8 litri a rămas neschimbată, însă consumul a scăzut cu 16, iar puterea a crescut până la 520 CP, în cazul versiunii entry-level, sau 560 CP, pentru varianta de vârf, Turbo S – de două ori mai mulţi cai putere decât oferea prima generaţie, lansată în urmă cu 40 de ani.
Bineînţeles, bagajul de resurse impresionant va fi dublat de performanţe ce ar face să pălească de invidie chiar şi un supercar. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h nu va dura mai mult de 3,2 secunde (3,1 secunde pentru Turbo S), în timp ce viteza maximă va depăşi cu lejeritate pragul de 300 km/h, mai precis 317 km/h, în cazul lui Turbo S.
Tren de rulare complet recalibrat
În dulcele stil 911 Turbo, tracţiunea integrală PTM va fi standard. Noul diferenţial central electronic multi-disc răcit cu apă permite transmiterea cuplului exclusiv la puntea sau roata cu cea mai mare aderenţă pentru o perioadă mai lungă de timp, fără riscul supraîncălzirii.
Modificările aduse navei-amiral 911 nu se opresc, însă, aici. Creşterea dimensiunilor exterioare (lăţime mai mare cu 28mm comparativ cu Carrera 4) a impus o reconfigurare de substanţă a trenului de rulare. Ampatamentul a fost majorat cu 100 mm (2.450 mm), iar ecartamentul faţă spate depăşeşte sensibil valorile afişate de modelul anterior (1.490/1.550 mm). Pasajele roţilor proeminente au permis instalarea unor jante cu diametrul de 20 inci. Structura caroseriei realizată parţial din aluminiu a dus la economii consistente de greutate, astfel încât masa totală a maşinii nu va depăşi cele 1.570 kg ale generaţiei precedente.
Pachetul Sport Chrono, standard pentru Turbo S şi opţional pentru Turbo, aduce în plus frâne ceramice, faruri Full-LED şi şasiul adaptiv PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), care foloseşte bare anti-ruliu active hidraulice pentru a elimina, practic, ruliul caroseriei.
În plus, noul Turbo preia de la fratele GT3 direcţia electro-mecanică “integrală”. La viteze de până la 50 km/h, roţile din spate virează în sens invers celor din faţă, ceea ce facilitează manevrele în spaţii înguste. Peste pragul de 80 km/h, roţile posterioare brachează maximum 2,8 grade în aceeaşi direcţie cu cele anterioare, pentru un plus de stabilitate şi agilitate care îi permite noului model să parcurgă un tur de circuit pe celebra buclă de nord de la Nurburgring în mai puţin de 7 minute şi 30 de secunde, performanţă superioară celei atinse de vechiul supercar Carrera GT.
Noul 911 Turbo este echipat şi cu un pachet aerodinamic activ, un eleron escamotabil cu trei trepte de înălţime/înclinare şi un spoiler frontal reglabil în trei poziţii diferite fiind responsabile pentru crearea unei apăsări aerodinamice superioare la viteze ridicate.
Finisare perfectă, debut la Frankfurt
La interior, norocoşii proprietari vor fi întâmpinaţi de capitonaje ce frizează perfecţiunea, dar şi de câteva gagdet-uri noi: sistem audio profesional Burmester, asistent pentru faza lungă, parcare automată şi cruise control adaptiv, cu funcţie de recunoaştere a semnelor de circulaţie.
Debutul oficial al noului Porsche 911 Turbo va avea loc în septembrie, la Frankfurt, iar primele comenzi vor fi onorate imediat după închiderea celui mai important Salon din această toamnă. Pe pieţele din Spania şi Olanda, preţurile estimative de pornire variază între 186.093 şi 223.967 de euro.