Cea mai dinamică limuzină de serie din istoria Bentley a fost lansată astăzi, la Geneva. A doua generaţie Flying Spur atinge noi cote de rafinament şi calitate, fiind în acelaşi timp mai rapidă, mai puternică, dar şi mai economică decât modelul precedent.
Design agresiv, interior nou
Noul Flying Spur încheie acţiunea amplă de revizuire a liniei de modele Continental şi se aliniază din punct de vedere stilistic la noua identitate de marcă inaugurată de noile GT şi GTC. Designul împleteşte în mod reuşit eleganţa şi luxul tipice Bentley cu noile proporţii sportive bine definite şi agresivitatea subtilă, amplificată de alura de coupe, cu o luneta foarte înclinată şi montanţi C mult mai fini. La impresia artistică contribuie şi noua grilă mai impunătoare, farurile duble ovale şi stopurile fine orizontale, cu tehnologie full LED.
Interiorul este complet nou, dar planşa de bord nu renunţă complet la liniile tipice Bentley. Pentru locurile din spate, clienţii pot alege două scaune individuale sau o banchetă clasică ce poate găzdui trei pasageri. Sistemul audio profesional Naim dispune de 8 canale şi 1100 waţi, iar noul pachet Multi-Media Specification oferă conexiune wireless la internet şi funcţie de hotspot, o pereche de touchscreen-uri de 10 inci integrate în scaune şi un hard-disk generos de 64 GB. Bentley Flying Spur mai pune la dispoziţia norocoşilor proprietari un număr aproape infinit de combinaţii cromatice pentru tapiţeria din piele şi scaune reglabile electric pe 14 direcţii, încalzite şi ventilate.
Mai rapid, mai economic
Bentley Flying Spur atinge o viteză maximă de 322 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde, totul graţie unui imens W12 revizuit de 6 litri şi 625 CP. Noul model se poate lăuda cu un plus considerabil de 65 CP şi 150 Nm faţă de generaţia anterioară şi bineînţeles, în dulcele stil Bentley, toate aceste resurse de top nu puteau fi exploatate decât cu “mănuşi de catifea”, un eficient sistem de tracţiune integrală şi o nouă transmisie automată cu opt trepte de origine ZF gestionând puterea impresionantă şi cuplul maxim de 800 Nm.
Eficienţa a fost un alt obiectiv esenţial inclus în caietul de sarcini al noului model. Aerodinamica îmbunătăţită (Cx 0,29) şi greutatea redusă cu 50 de kilograme contribuie la scăderea consumului cu 14, noul Flying Spur realizând o medie excelentă de 14,7 l/100km în regim mixt. Extraurban, noul model consumă 10,2 l/100 km, iar în oraş, 22,4 l/100 km. Emisiile de CO2 oficiale au scăzut cu 13 până la nivelul de 343 g/km.
Platforma de bază a noului model este, în esenţă, neschimbată, însă direcţia este acum electrică, iar trenul de rulare beneficiază de reglaje electronice pentru suspensii, noua funcţie Electronic Damper Control modificând în timp real garda la sol şi tăria amortizoarelor pentru un plus de precizie şi dinamică în virajele rapide.
Milionarii nerăbdători să completeze un cec cu foarte multe zerouri trebuie să mai aştepte până la începutul acestei veri, atunci când noul Flying Spur va sosi oficial în showroom-urile Bentley din întreaga lume.
În 2012, unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei, Bentley a livrat peste 8.500 de maşini la nivel global, o creştere consistentă de 22 faţă de anul precedent.
CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA