autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: Dum, mai 13th, 2012

Noul BMW Seria 1 în varianta cu trei uşi

O a doua variantă de caroserie este disponibilă pentru noua gamă BMW Seria 1. Noua versiune cu trei uşi aduce completările atractive ale portofoliului de propulsoare. Debutul pe piaţa din România este aşteptat pentru luna septembrie a acestui an. Preţul de pornire pentru noul BMW Seria 3, varianta cu trei uşi, va fi de 18.250 Euro fără TVA pentru BMW 114i.

Noul BMW Seria 1 cu trei uşi se remarcă prin capota alungită şi zona habitaclului împinsă mult în spate pentru o prezenţă sportivă. Alte elemente care sunt definitorii pentru limbajul de design al mărcii sunt farurile de zi cu inele duble şi iluminare LED, grila dublă a radiatorului, linia mediană puternic definită, Curba Hoffmeister a montantului C şi stopurile în formă de L. Alături de proporţii şi capota lungă, o imagine sportivă este creată şi prin uşile late cu geamuri fără ramă. Panourile laterale puternic conturate cu accentuarea pasajelor roţilor spate şi linia pragurilor laterale care se extinde în faţă, subliniază caracterul prelungit dinamic al siluetei automobilului.

Noul model preia aceleaşi pachete de personalizare, BMW Sport Line, BMW Urban Line şi pachetului M Sport, care creează trei interpretări distincte, clar definite ale designului BMW Seria 1. Modelul câștigat în lungime (+85 milimetri), ampatament (+30 milimetri), ecartament (faţă: + 51 milimetri, spate +72 milimetri) şi lăţime (+17 milimetri) în comparaţie cu modelul anterior, în timp ce înălţimea automobilului a rămas aceeaşi. Această creștere creează imaginea unui model mai lat şi mai aplecat spre şosea pentru o prezenţă puternic sportivă.

Designul interior şi materialele sunt preluate de la versiunea cu 5 uşi. Se remarcă posibilităţile remarcabile de personalizare prin BMW Lines şi un limbaj vizual modern care culminează cu consola centrală şi display-ul iDrive cu design flat-screen. Modificări importante la interior sunt pentru zona din spate care vine cu un spaţiu pentru picioare mai mare cu 21 de milimetri (faţă de generaţia anterioară) şi cu posibilitatea de a alege între două sau trei locuri în spate. Portbagajul a fost extins cu 30 de litri, la 360 litri, capacitatea de stocare ajunge la maximum 1.200 de litri datorită rabatării spătarului scaunelor spate (rabatare fracţionată 40:20:40).

Noul model vine cu o varietate mare de modele pe benzină şi diesel echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo. Noul entry-level va fi BMW 114i cu o putere de 75 kW/102 CP. Disponibile pe piaţă la lansare vor fi: BMW 116i (100 kW/136 CP), BMW 125i (160 kW/218 CP), BMW 116d (85 kW/116 CP), BMW 118d (105 kW/143 CP) şi BMW 125d (160 kW/218 CP) şi BMW 116d EfficientDynamics Edition cu putere de 85 kW/116 CP, măsuri suplimentare de eficienţă şi nivel al emisiilor CO2 de 99 g/km în ciclul de testare EU. Primul automobil BMW M Performance din istorie echipat cu propulsor pe benzină, noul BMW M135i va fi disponibil şi în versiunea cu cinci uşi. Va fi echipat cu un motor de 3,0 litri, pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 235 kW/320 CP. Noul model se distinge şi printr-un şasiu îmbunătăţit şi elemente de caroserie optimizate aerodinamic, toate acestea specifice M.

Disponibile din noiembrie 2012 vor fi BMW 118i (125 kW/170 CP), BMW 120d (135 kW/184 CP), precum şi sistemul inteligent de transmisie integrală BMW xDrive disponibil în premieră la BMW Seria 1 pentru modelele BMW M135i xDrive şi BMW 120d xDrive. Simultan, sistemul BMW xDrive va fi disponibil şi pentru versiunea cu cinci uşi a gamei BMW Seria 1. Toate variantele de motorizare sunt echipate standard cu transmisia manuală cu şase trepte optimizată. Ca opţiuni unice în segmentul compact se remarcă transmisia automată cu opt trepte, utilizare extinsă a tehnologiilor BMW EfficientDynamics care includ funcţia Auto Start Stop în combinaţie cu transmisia manuală şi cea automată, precum şi mod ECO PRO, care poate fi activat în combinaţie cu funcţia Driving Experience Control disponibilă standard.

Suspensie – puntea faţă cu braţe în cruce, cu dublă legătură, cu combinată MacPherson şi bară stabilizatoare, puntea spate cu sistem multibraţ.BMW Seria 1 se mai laudă cu servodirecţie electromecanică foarte precisă, neinfluenţată de transmisie; opţional, direcţie sport variabilă; DSC Dynamic Stability Control ce include DTC şi Active Differential Brake (ADB-Sport) pe puntea spate ca dotare standard; structură a caroseriei rezistentă la torsiune; numeroase dotări de siguranţă.

Gama largă de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive include o serie de echipamente, multe unice în segmentul compact: High-Beam Assistant (control automat al fazei lungi), Adaptive Headlights (faruri adaptive), Rear View Camera (cameră pentru mers înapoi), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii) ce include Rear Collision Warning (avertizare la coliziune din spate), Parking Assistant (asistare la parcare), tempomat cu funcţie de frânare, Speed Limit Info (informare cu privire la limita de viteză) cu No Passing Indicator (avertizare privind interdicţia depăşirii), o serie extinsă de aplicaţii cu acces la internet care include BMW Apps şi BMW Line, integrare îmbunătăţită a terminalelor smartphone şi a playerelor muzicale, sistem de sunet Harman Kardon.

Variante de motorizare:

BMW 125i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 160 kW/218 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 310 Nm între 1.350 şi 4.800 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 6,4 secunde (transmisie automată: 6,2 secunde), viteză maximă: 245 km/h (243 km/h), consum mediu de combustibil: 6,6 litri (6,4 litri)/100 km, emisii CO2: 154 g/km (149 g/km), standard emisii: EU5.

BMW 116i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1.598 cmc, putere maximă: 100 kW/136 CP la 4.350 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1.350 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,5 secunde (transmisie automată: 8,7 secunde), viteză maximă: 210 km/h, consum mediu de combustibil*: 5,5-5,7 litri (5,6-5,8 litri)/100 km, emisii CO2*: 129-132 g/km (131-134 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 114i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 1 598 cm3, putere maximă: 75 kW/102 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 180 Nm la 1.100 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 11,2 secunde, viteză maximă: 195 km/h, consum mediu de combustibil*: 5,5-5.7 litri/100 km, emisii CO2*: 129-132 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 125d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor în mai multe etape cu geometrie variabilă a admisiei pentru supraalimentare la presiune înaltă, injecţie common-rail cu piezoinjectoare (presiune maximă de injecţie: 1.800 bar), Capacitate: 1 995 cm3, putere maximă: 160 kW/218 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 6,5 secunde (transmisie automată: 6,3 secunde), viteză maximă: 240 km/h, consum mediu de combustibil: 4,9 litri (4,8 litri)/100 km, emisii CO2: 129 g/km (126 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 118d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,9 secunde (transmisie automată: 8,6 secunde), viteză maximă: 212 km/h, consum mediu de combustibil*: 4,4-4,5 litri (4,4-4,5 litri)/100 km, emisii CO2*: 115-118 g/km (116-119 g/km), standard emisii: EU5.

BMW 116d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.995 cmc, putere maximă: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,3 secunde, viteză maximă: 200 km/h, consum mediu de combustibil*: 4,3-4,5 litri (transmisie automată: 4,4-4,5 litri)/100 km, emisii CO2*: 114-117 g/km (115-119 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 116d EfficientDynamics Edition: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maximă de injecţie: 1.600 bar), Capacitate: 1.598 cmc, putere maximă: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,5 secunde, viteză maximă: 195 km/h, consum mediu de combustibil: 3,8 litri/100 km, emisii CO2: 99 g/km, standard emisii: EU5.

Consumul de combustibil şi emisiile CO2 depind de dimensiunile pneurilor alese.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>