Constructorul german nu își calcă istoria în picioare, în trecutul BMW a existat un singur M1. Acum BMW M135i poate fi unul dintre hot hatch-urile de referință. Constructorul german a făcut greșeală să arate fanilor că se poate, le-a arătat BMW Seria 1 M Coupe. Categoric un model care în viitor va deveni unul de colecție. Odată cu lansarea noii generații Seria 1 au apărut evident și întrebările. Pentru moment BMW anunță M135i. Probabil unul dintre cele mai exotice hot hatch-uri de pe piață. Potenţialul de performanţă al modelului BMW M135i este reflectat de dotările personalizate de design exterior şi interior, care sunt o parte integrantă a echipamentelor de serie la acest automobil BMW M Performance.
Detaliile caroseriei sunt specifice pentru un automobil conceput să gestioneze cerinţele aerodinamice asociate cu situaţii de condus dinamic şi de înaltă performanţă. La partea frontală se remarcă prizele largi de aer necesare pentru a îndeplini cerinţele de răcire ale motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, ale componentelor auxiliare şi ale frânelor supradimensionate. Caracterul competitiv al maşinii se poate observa şi în flapsurile tridimensionale ale prizelor de aer exterioare, un detaliu inspirat din motorsport. Aceste prize de aer ocupă spaţiul rezervat proiectoarelor de ceaţă de la celelalte versiuni ale variatei BMW Seria 1 în trei uşi. Acestea sunt separate prin bare orizontale de culoare Ferric Grey metalizat – un detaliu de design care distinge automobilele BMW M Performance.
Profilul lateral este accentuat de elementele metalice BMW Individual Shadow Line, capacele oglinzilor retrovizoare în culoare Ferric Grey, pragurile laterale conturate special şi jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor şi cu design double-spoke. Bara spate, a cărei parte inferioară este finisată în nuanţă b metalizat, include şi cele două ţevi de eşapament.
Detaliile de interior includ tapiţerie exclusivă în combinaţie stofă Hexagon/Alcantara, volan M îmbrăcat în piele cu butoane multifuncţionale şi cusături distinctive de culoare albastră, capitonajul BMW Individual pentru acoperiş de culoare Anthracite, echipare interioară în Aluminium Hexagon cu linii distinctive de culoare Estoril Blue sau negru lucios, selector al vitezelor şi frână de mână îmbrăcate în piele, suport M pentru piciorul conducătorului, vitezometru şi turometru cu cadrane roşii.
Propulsorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu M Performance TwinPower Turbo pentru BMW M135i este vârful gamei de motorizări. Acest motor îmbunătăţeşte varietatea de propulsoare disponibile pentru noul model compact BMW Seria 1 cu trei uşi. Pachetul de tehnologii include un turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision Injection cu injectoare dispuse central şi cu mai multe orificii, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al axului cu came Double VANOS. Acest motor de 3,0 litri furnizează o putere maximă de 235 kW/320 CP la 5.800 rpm. Cuplu maxim de 450 Nm, care este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.300 şi 4.500 rpm completeză tabloul unui hatch ce promite efecte speciale.
BMW M135i sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde (transmisie automată: 4,9 secunde) şi atinge o viteză maximă de 250 km/h limitată electronic. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 8,0 litri (transmisie automată: 7,5 litri)/100 km, iar nivelul de emisii CO2 este de 188 grame (transmisie automată: 175 grame) per kilometru. Sistemul de propulsie este dezvoltat exclusiv pentru modelul compact BMW M Performance şi dispune de sistem de răcire personalizat, M Performance Control şi reglaj al acusticii motorului, dar şi transmisia manuală cu şase trepte – dezvoltare nouă – cu lubrifiere cu carter uscat. Opţional este disponibilă şi o transmisie automată sport cu opt trepte, cu clapete de schimbare a vitezelor integrate pe volan.
Modelul BMW M Performance este livrat cu sistem de frânare M Sport cu etriere fixe, cu unităţi cu patru pistoane la puntea faţă şi cu câte două pistoane la puntea spate – totul în configuraţia standard. Sistemul este echipat cu discuri de frână supradimensionate şi etriere de culoare albastru metalizat pe care se află emblema M. Sistemul de frânare M Sport este disponibil şi pentru celelalte modele ale noii game BMW Seria 1 cu trei uşi, în combinaţie cu pachetul opţional M Sport.
Jantele standard – model M, de 18 ţoli şi din aliaj uşor – de la BMW M 135i sunt completate cu pneuri diferenţiate: 225/40 R18 pentru puntea faţă şi 245/35 R18 pentru puntea spate. Pneurile cu aderenţă crescută, concepute special pentru acest model, garantează o transmisie optimă a cuplului de acceleraţie şi a celui de frânare către suprafaţa de rulare.
BMW M135i: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce conţine turbocompresor Twin Scroll, sistem de injecţie directă High Precision Injection, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC şi Double VANOS, Capacitate: 2.979 cmc, putere maximă: 235 kW/320 CP la 5.800 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 5,1 secunde (transmisie automată: 4,9 secunde). Viteză maximă: 250 km/h, consum mediu de combustibil: 8 litri (7,5 litri)/100 km, emisii CO2: 188 g/km (175 g/km), standard de emisii: EU5.