Cea de-a treia generaţie Skoda Octavia va putea fi comandată pe piaţa din România, după cum anunță un comunicat oficial, începând cu luna martie a acestui an, dar după lansarea oficială de la Geneva. Noua Octavia a fost dezvăluită recent, într-un set de fotografii oficiale, împreună cu datele tehnice. Mașina va fi prezentată publicului în premieră la Geneva.
Faţă de modelul precedent, noua Octavia are un alt design, sisteme noi de confort şi siguranţă și un consum mai mic de carburant, după cum arată prezentarea oficială. Cei de la Skoda își mai laudă noul produs cu cea mai mare lungime a interiorului din segmentul compact (1782 mm), mai mult spaţiu pentru genunchi (73 mm) şi mai mult spaţiu pentru cap pe locurile din spate (980 mm). Aşa cum era de aşteptat în cazul modelului Octavia, portbagajul este cel mai spaţios din clasă, având 590 de litri. În general se remarcă o atenţie deosebită acordată spaţiului interior şi confortului, asta pentru că şi alte dimensiuni interioare au crescut semnificativ în comparaţie cu cea de-a doua generaţie Octavia: spaţiul pentru cap pe locurile din faţă: mai mare cu 8 mm, lăţimea la nivelul coatelor în partea din faţă: + 39 mm, lăţimea la nivelul coatelor în partea din spate: + 26 mm.
Cel mai vândut model de import în 2011 şi 2012 pe piaţa românească este cu 90 mm mai lung şi cu 45 mm mai lat decât cea de-a doua generaţie Octavia. În acelaşi timp, ampatamentul a crescut cu 108 mm. La nivel de siguranţă, noua Skoda Octavia a fost dotată cu mai multe sisteme care ajută şoferul în situaţii limită: Front Assistant/funcţia de frânare de urgenţă (disponibil din luna mai 2013), Lane Assistant, care menţine maşina pe traiectoria aleasă, sistemul de frânare automată Multicollision-Braking (acţionează automat frânele în cazul unui accident), Crew Protect Assistant sau Driver Activity Assistant, care detectează nivelul de oboseală a şoferului. În plus, maşina dispune de nouă airbaguri şi centuri de siguranţă în trei puncte.Airbag-ul pentru genunchi (standard în ţările UE) şi airbagurile laterale spate sunt disponibile pentru prima dată la Skoda Octavia.
Inginerii Skoda au reuşit să obţină o scădere a consumului şi emisiilor poluante cu 23 faţă de modelul anterior. De exemplu, potrivit producătorului, versiunea GreenLine a noii Skoda Octavia (1.6 TDI/81 kW) are emisii de CO2 de numai 89 g/km şi consumă doar 3,4 litri de motorină pentru 100 de kilometri parcurşi. Clienţii pot alege între patru motorizări pe benzină cu tehnologia TSI şi patru motoare TDI cu common-rail. Cu excepţia propulsoarelor entry level, atât pe benzină, cât şi diesel, toate motoarele sunt disponibile într-o versiune Green tec cu sistem start-stop şi funcţie de recuperare a energiei. Gama se extinde până la versiunea de vârf, un motor 1.8 TSI de 132 kW. Există posibilitatea alegerii unei transmisii manuale sau una automată DSG, cu versiuni cu tracţiune integrală care se află pentru moment în pregătire. Varianta RS este la rândul ei în lucru, ea putând fi comandată în perioada următoare. La interior, maşina dispune de ecrane tactile cu senzori de proximitate şi funcţii de glisare, dar şi un sistem audio CANTON.
Preţurile pentru fiecare motorizare în parte vor fi anunţate în perioada următoare.