vineri, aprilie 11, 2025
AcasăMașini noiNoile Golf GTD, Golf-e şi Golf Plug-in-Hybrid, vedetele standului Volkswagen de la...

Noile Golf GTD, Golf-e şi Golf Plug-in-Hybrid, vedetele standului Volkswagen de la Geneva

Volkswagen a folosit ediţia din acest an a Salonului de la Geneva ca rampă de lansare pentru trei versiuni complet noi ale recent lansatului Golf VII: o sportivă diesel, Golf GTD, un model electric, Golf-e şi un hibrid, Golf Plug-in-Hybrid.

Golf GTD, GTI-ul pilotului econom

Există şi fani ai legendarului VW Golf GTI nemulţumiţi de cifrele de consum nu tocmai mici, tipice unui motor turbo de turaţie alimentat cu benzină. Aceştia vor avea la dispoziţie începând din luna mai o alternativă diesel, mult mai economică, intitulată Golf GTD.

Cel mai puternic Golf diesel de serie este animat de ultima iteraţie TDI de 2 litri, cunoscută sub numele de cod EA288. Motorul care livrează 184 CP la 3.500 rpm şi 380 Nm, între 1.750 şi 3.250 rpm, satisface deja normele stringente de poluare Euro 6, are o rată de compresie scăzută (15.8:1) şi poate fi cuplat la o cutie manuală sau la o transmisie DSG, ambele cu şase rapoarte.

Consumul mediu nu depăşeşte pragul de 4,3 l/100 km (4,7 l pentru DSG), o cifră incredibilă având în vedere performanţele excelente ale noului GTD: viteză maximă de 230 km/h şi acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde. Emisiile de CO2 sunt estimate la 109 g/km pentru variantele cu cutie manuală şi 119 g/km pentru cele echipate cu DSG.

Golf GTD se va diferenţia de modelele clasice prin intermediul unui pachet exterior cu evidentă tentă sportivă, principala sursă de inspiraţie fiind fratele mai puternic GTI. Acesta include stopuri cu LED-uri pe fundal negru, evacuări duble cromate, un deflector posterior cu rol estetic, jante din aliaj de 17 inci, noi praguri şi un eleron redimensionat. La interior, GTD primeşte scaune şi volan sport, instrumente de bord pe fundal alb, tapiţerie din stofă cu design special şi pedalier din inox.

Golf-e, autonomie de 175 km

Activiştii Greenpeace pot răsufla, în sfârşit, uşuraţi. Cea mai vândută maşină din Europa va putea fi comandată, în premieră, în două noi variante prietenoase cu mediul, Golf-e şi Golf Plug-in-Hybrid.

Volkswagen Golf-e se laudă cu o autonomie de până la 175 de kilometri, iar un “plin” de energie durează minimum 20 de minute. Propulsia este asigurată de un motor electric care dezvoltă 115 CP şi 270 Nm, cuplat la o transmisie fără trepte de viteze (EQ210). Şoferul poate opta pentru trei moduri distincte de funcţionare (Normal, Eco, Range), care influenţează în mod direct performanţele, dar şi autonomia maşinii. În modul Normal, Golf-e atinge o viteză maximă de 135 km/h şi ajunge la 100 km/h cu start de pe loc în 11,8 secunde. Modul Eco limitează viteza de top la 120 km/h, iar modul Range permite rularea cu maxim 95 km/h şi dezactivează complet sistemul de climatizare.

Poziţionate sub bancheta din spate, bateriile Li-Ion de 26,5 kWh cântăresc puţin peste 250 de kilograme şi pot fi încărcate în cinci ore de la o priză normală sau în doar 20 de minute, atunci când se optează pentru o priză specială trifazică.

Golf Plug-in-Hybrid, 1,5 l/100 km

Un alt model dedicat ecologiştilor de carieră este noul Golf Plug-in-Hybrid. Aşteptată pe piaţă în 2014, versiunea hibridă a compactei germane împarte sistemul de propulsie cu noul Audi A3 e-tron. Un TSI convenţional de 1,4 litri şi 150 CP lucrează în tandem cu un motor electric de 102 CP, integrat in carcasa noii transmisii e-DSG cu şase rapoarte, iar puterea totală dezvoltată de întregul ansamblu atinge 204 CP. Cuplul maxim de 350 Nm este livrat în etape, în funcţie de turaţia maximă. Între 0 şi 2000 rpm, “sarcina” îi revine motorului electric, iar între 1.750 şi 4.000 rpm celui termic.

Noul Golf Plug-in-Hybrid va oferi performanţe demne de un hot-hatch, fiind mai “leneş” cu doar o zecime de secundă şi 8 km/h decât fratele său diesel cu pretenţii sportive, Golf GTD: sprint 0-100 km/h în doar 7,6 secunde şi viteză maximă de 222 km/h. Consumul mediu nu mai are însă nicio legătură cu GTD, Golf-ul hibrid reuşind, cel puţin pe hârtie, o medie senzaţională de numai 1,5 l/100 km şi emisii de CO2 de 35 g/km. Atunci când bateria este complet descărcată, consumul mediu creşte până la 3,5 l/100 km.

Rezervorul are o capacitate de 40 litri, cu 10 mai puţin decât în cazul modelelor clasice. Bateriile pot fi alimentate de la prize convenţionale sau de la puncte de încărcare speciale şi nu sunt compatibile, iniţial, cu încărcătoarele rapide trifazice. Climatizarea poate fi pornită de la distanţă în timpul încărcării cu ajutorul unei aplicaţii speciale pentru smartphone-uri.

Golf Plug-in-Hybrid poate rula maximum 50 de kilometri în modul exclusiv electric, dar şi doar cu ajutorul motorului convenţional sau al ambelor unităţi, în tandem (modul “boosting). Există şi o funcţie “coasting” care opreşte temporar cele două motoare la viteze de croazieră, pentru un plus de economie.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole