Skoda a dat publicității primele imagini oficiale cu noul model Rapid, versiunea pentru Europa, cu doar 3 luni înainte de debutul la Salonul Auto de la Paris. Sedanul „accesibil”, care va concura deopotrivă cu Dacia Logan, dar și cu Skoda Octavia, nu mai reprezintă un secret pentru public, este identic, din punct de vedere estetic, cu conceptul MissionL, prezentat acum un an la Frankfurt. De asemenea, este foarte apropiat ca proporții de Skoda Rapid lansat în India. Detaliile care le despart țin mai mult de finisaje și de unele soluții tehnice.
Potrivit comunicatului oficial, Skoda Rapid va aduce un nou sstandard în materie de spațiu, în clasa compactă, deși tot aici se regăsește și Skoda Octavia. Aceast ava fi promovată, probabil, în clasa medie, pentru a putea justifica existența celor două berline în portofoliu. Din punct de vedere al gamei, Rapid va înlocui Octavia Tour, cea care nu era altceva decât versiunea fără face-lift a modelului Octavia. Fără să anunțe prețuri, deocamdată, Skoda ar putea vinde modelul Rapid la un nivel puțin mai scăzut decât modelul Octavia Tour. De asemenea, Rapid poate fi considerat un sedan construit pe o platformă de clasă B, așa cum s-a întămplat cu Logan și Sandero. Altfel spus, dacă Rapid din India este un sedan al modelului Fabia, Rapid european este o evoluție a acestui model indian.
Din punct de vedre al designului, Skoda Rapid introduce noile elemente de marcă, prezente totuși și pe Citigo, deci nici la acest capitol nu mai avem o premieră. Aspectul este foarte fresh, cu linii reci, atent trasate, ducând marca Skoda către zona în care se află deja Volkswagen și Audi, dacă vorbim stric t de estetică.
În fine, primele date tehnice vorbesc despre o lungime de 4,48 metri, fiind cu doar 9 centimetri mai scurtă decât Octavia. Dacia Logan are doar 4,28 metri, fiind de așteptat ca noua generație, așteptată la sfârșitul acestui an, să crească cu cel puțin 10 -15 centimetri. Alte modele din segmentul sedanurilor compacte au lungimi apropiate: Ford Focus are 4,53 metri, iar VW Jetta are 4,64 metri. Din acest motiv, este de așteptat ca viitoarea Octavia să capete și ea câțiva centimetri în plus. Însă principalul concurent va fi noul Peugeot 301, anunțat deja de francezi.
Lansarea în România ar trebui să aibă loc la scurt timp după Salonul Auto de la Paris, însă nu au fost oferite informații în acest sens, iar prețul pentru piața noastră ar putea începe de la aproximativ 10.000 de euro.