vineri, aprilie 19, 2024
AcasăMașini noiKia cee'd 2, rivalul noului VW Golf - arma cu care coreenii...

Kia cee’d 2, rivalul noului VW Golf – arma cu care coreenii vor să cucerească Europa

Kia se numără printre puținele mărci care așteaptă creșteri în Europa, în 2012, la fel ca și partenerii din grup, Hyundai, deși vânzările de pe continent sunt într-o vertiginoasă scădere. Noile condiții de piață i-au determinat pe liderii Kia Europe să modifice prognozele, însă și în aceste condiții este așteptată o creștere de 13 procente.

Rămâne valabilă și ținta pe termen mediu, 3 cotă de piață, dar aceasta a fost amânată cu 4 ani. Până la atingerea țintelor, însă, rămâne creșterea reală, care în luna septembrie a fost de peste 20 de procente. Argumentul pentru această evoluție este gama extrm de nouă, pe care Kia a prezentat-o europenilor. În mijlocul atenției se află compacta Cee’d, lansată anul acesta, la Geneva, cu versiunea sa în 3 uși, Pro_cee’d, prezentată tot în 2012, la Paris, în urmă cu mai puțin de două luni. Acestea două se adaugă noului Picanto, din 2011, apărut la Geneva, lui Rio, 2011, tot la Geneva, limuzinei Optima, 2011, New York și apoi în Europa, care au venit la scurt timp după noile SUV-uri Sorento, 2009, și Sportage, 2010.

Practic, cu tot cu crossoverul Soul și MPV-ul Venga, Kia are în Europa una dintre cele mai proaspete game de automobile, care acoperă aproape întreaga plajă de caroserii pe care o solicită cumpărătorii europeni. Cele mai importante, de volum, au fost lansate în ultimii doi ani, ceea ce nu face decât să accelereze vânzările pe o piață cum este cea din Europa, unde „vârsta” unui automobil este extrem de importantă între factorii de decizie. Dar se pare că, dincolo de prețurile bune ale mașinilor Kia în Europa, designul a contat foarte mult în alegerile clienților, după cum susține Benny Oeyen, vice-președinte Marketing & Product Planning, Kia Europe.

„Un studiu independent arată că motivul principal pentru cumpărarea modelelor Kia în Europa este designul exterior, urmat de costurile de întreținere/garanție, pe locul doi, iar prețul se află abia pe locul al treilea,” spune oficialul Kia într-un interviu acordat Automotive News. Se pare însă că toți cei 3 factori au atras atenția serios publicului european, iar asta a început odată cu prima generație a compactei Cee’đ, și se desăvârșește acum, ca într-un cerc perfect, prin lansarea celei de-a doua generații. După introducerea primului Cee’d, care a fost și primul model Kia construit special pentru Europa și în Europa, la uzina din Slovacia, designul Kia a fost preluat de Petere Schreyer, un nume celebru în industria auto, fost designer șef la Audi, despre care Ferdinand Piech, președintele consiliului de supervizori ai Volkswagen Group a declarat că regretă că l-a pierdut din companie. Schreyer și echipa din subordine au creat rând pe rând o gamă nouă, începând cu Soul, trecând prin noile Sportage și Sorento, evoluând apoi cu Venga, Rio și Picanto, pentru ca apariția noului Cee’d să contureze perfect un stil propriu al acestei mărci.

Din punct de vere tehnic, noul Cee’d înglobează tot ce poate fi mai bun în materie de tehnologie, la nivelul segmentului din care face parte, și chiar din segmentele suprioare. Comparația cu Golf nu este întâmplătoare și, în timp ce Golf 6 și 7 sunt considerate mașini destul de asemăntoare, mai ales în privința tehnologiilor disponibile, Cee’d a făcut progrese enorme de la prima generație, la a doua.

Motoarele disponibile sunt dintre cele mai noi și avansate motoare din industrie: un impresionant 1.6 GDI, ce oferă 135 CP, grație injecției directe, fără ajutorul unei turbine, dar care va avea, potrivit ultimeloR informații, și o versiune supraalimentată, și economicul 1.4 MPI, disponibil pentru cei care nu vor performanțe, ambele pe benzină, și 1.4 WGT și 1.6 VGT, ambele diesel, fiecare reprezentate a noilor familii de motoare, Waste Gate Turbocharger și Variable Geometry Turbocharger, cu puteri maxime de 90 și, resppectiv, 128 CP. Ambele reușesc cifre impresionante de consum, 1.6 VGT având o valoare de 3,7 litri/100 km, cu tehnologia EcoDynamics, care include sistemul ISG Start/Stop și sistemul de management al alternatorului, pentru recuperarea energiei. Motorul 1.6 GDI este disponibil și cu cutia cu dublu ambreiaj, o tehnologie care ridică și mai multe cifrele privind performanața.

În ceea ce privește prețurile, acestea au rămas o provocare pentru competiție, deși nivelul lor nu mai este atât de scăzut ca în urmă cu 6-7 ani. Noul Cee’d se vinde în România cu 13.856 euro, preț de bază, cu motorul 1.4 MPI, iar celebrul 1.6 GDI costă 14.800 euro. Este unul dintre cele mai mici prețui din clasa compactă, în timp ce dotările standard sunt printre cele mai bune: Sistem multimedia cu USB+AUX + Digital I-Pod, ESC (echivalent ESP), VSM (vehicle stability management), HAC (Hill Assist Control), aer condiționat, cu răcire torbedou, airbaguri frontale și laterale (cortină), oglinzi și geamuri electrice, comenzi pe volan, computer de bord, volan și schimbător în piele și multe altele.

Cea mai scumpă echipare, 1.6 VGT, diesel, nu ajunge la 20.000 de euro, cu dotrăile standard, care de obicei trebuie comandate opțional, la alte mărci: multimedia cu display de 7 inci, climatronic, faruri LED, jante și anvelope de 16 inci, cruise control. Alte tehnologii, precum Lane Assist, ECM, parcarea automată (laterală) sunt disponibile opțional.

Dar argumentul suprem al KIA, pe piețele europene rămâne garanția de 7 ani, integrală, transmisibilă, care asigură practic nu doar primul proprietar, dar și pe cel de-al doilea, dacă admitem o durată medie de posesie de 3 ani, că nu va avea cheltuieli de utilizare, altele decât cele cu reviziile.

Potrivit aceluiași Oyen, cei mai mulți clienți Kia vin de la branduri puternice, Opel, Renault, Peugeot, Citroen și Fiat, aceștia fiind cei mai mulți clienți, pe locul al doilea situându-se cei care se află la a doua mașină a unei mărci asiatice (Japonia sau Coreea), în special de la Toyota, dar și de la Suzuki, Mitsubishi sau Honda.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole