autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, feb. 29th, 2012

Jaguar XF Sportbrake

Ultimul model Jaguar break a fost X-Type, dar este de ceva vreme istorie. La salonul de la Geneva de anul acesta constructorul britanic va prezenta în premieră mondială XF Sportbrake. Un model care va reprezenta o alternativă interesantă la Audi A6 Avant, BMW Seria 5 Touring sau Mercedes-Benz E Class Estate. Din punctul de vedere al designului, vorbim despre un model complet nou de la montantul B. Partea frontală a rămas neschimbată, este identică cu a limuzinei care a beneficiat recent de un face-lift inspirat de designul navei amiral XJ.

Designerii de la Jaguar nu au dorit să compromită profilul sportiv al lui XF Sportbrake, chiar dacă vorbim despre un model cu valențe practice mai pronunțate decât ale sedanului. În ciuda liniei descendente a pavilionului spre spate, s-a obținut o creștere a spațiului la nivelul capului pentru pasagerii din spate cu 48 mm. Volumul portbagajului este 550 litri, iar în cazul rabatării complete a banchetei spate se ajunge până la un volum de 1.675 litri. Bancheta spate este fracționabilă în raport 60:40 și este prevăzută în zona mediană și cu un sac pentru schiuri. Volumul portbagajului este sensibil egal cu al unui Audi A6 Avant – 565 litri/ 1.680 litri sau BmW Seria 5 Touring – 560 litri/ 1.670 litri, dar mai mic decât ce oferă un E Class Estate – 695 litri/ 1.950 litri.

Hayonul este prevăzut cu funcția soft-close în echiparea standard și opțional poate fi comandat cu dechidere/ închidere electrică. Finisarea și materialele specifice unui model premium se regăsesc și în portbagaj. Indiferent de motorizare sau nivel de echipare, Jaguar XF Sportbrake este echipat pe puntea spate cu o suspensie pneumatică cu funcție de menținere automată a gărzii la sol. Opțional XF Sportbrake poate fi echipat cu sistemul Adaptive Dynamics care monitorizează în permanență starea carosabilului, stilul de condus, putând modifica răspunsul suspensiei și de 500 de ori în interval de o secundă.

Gama de propulsoare include pentru moment doar agregate diesel. Motorizarea de bază este reprezentată de propulsorul diesel cu patru cilindri în linie de 2.179 cmc care dezvoltă 190 CP la 3.500 rpm și un cuplu motor de 450 Nm la 2.000 rpm. Vârful de gamă din perspectiva diesel va fi reprezentat de un V6 de 2.993 cmc care dezvoltă 241 CP la 4.000 rpm și 500 Nm la 2.000 rpm sau în versiunea S care oferă 275 CP la 4.000 rpm și 600 Nm la 2.000 rpm. În mod cert în viitorul apropiat Jaguar va lansa o versiune XFR Sportbrake pentru a se duela cu RS6 Avant sau E 63 AMG Estate. Toate motorizările vor fi echipate cu noua cutie de viteze automată cu 8 trepte. Noul model este mai lung decât sedanul cu doar 5 mm, iar ampatamentul a rămas neschimbat – 2.909 mm.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>