vineri, aprilie 4, 2025
AcasăIndustrieGuvernul francez sprijină industria auto: Prime de pănă la 7.000 de euro...

Guvernul francez sprijină industria auto: Prime de pănă la 7.000 de euro pentru maşinile Eco

Confruntat cu primul său test social major după anunţul de restructurare al PSA, guvernul socialist de la Paris a scos artileria grea şi a adoptat un plan de sprijin fără precedent pentru industria auto franceză, bazat pe maşinile “verzi” contra unor promisiuni de continuare a producţiei în Franţa. Astfel, de la 1 august, “bonusul ecologic” pentru vehiculele electrice a fost crescut, de la 5.000 la 7.000 de euro, iar cel pentru maşinile hibride, de la 2.000 la 4.000 de euro. De asemenea, planul prevede şi facilităţi financiare pentru constructori şi industria conexă şi cere în schimb păstrarea facilităţilor de producţie din Franţa.

“Favorizatele” planului sunt hibridele şi maşinile 100 eletrice. Astfel, pentru hibridele care emit sub 110 g/km de CO2 prima de la stat este de minimum 2.000 de euro, dar poate urca până la 4.000 de euro, în limita a 10 din preţul maşinii. Dacă pentru Toyota Yaris sau Honda Jazz, care au preţuri de sub 20.000 de euro, bonusul este de 2.000 de euro, în cazul hibridelor mai mari, precum Citroen DS5 Hybrid4 sau Peugeot RXH , ale căror preţuri în Franţa depăşesc 40.000 de euro, reducerea atinge pragul maxim. Tot de bonificaţie aproape maximă pot beneficia şi Lexus 200h ori Toyota Prius+.

În acelaşi timp, automobilele electrice care au “zero” emisii de CO2 pot beneficia de o primă crescută de la 5.000 la 7.000 de euro, în limita a 30 din preţ, preţ ce poate lua în calcul şi costul separat al beteriei sau pe cel de închiriere, având în vedere oferta Renault Zoe, de pildă, potrivit căreia preţul de bază al maşinii este de 15.700 de euro, inclusiv vechea bonificaţie de 5.000 de euro, în contextul unei chirii de 79 de euro pe lună pentru sursa de energie.

De asemenea, guvernul francez nu a uitat în planul său de maşinile cu motoare termice. Bonusul creşte de la 100 la 200 de euro pentru gama de emisii 91-105 g/km, de la 400 la 550 de euro pentru 61-90 g/km şi de la 3.500 la 4.500 de euro pentru propulsoarele ce scot între 51 şi 60 g/km de CO2.

Pluh-in hibridele, gen Chevrolet Volt, Opel Ampera sau Toyota Prius, care emit 20-50 g, beneficiază şi ele de o primă de 5.000 de euro.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole