General Motors a revenit pe prima poziţie în topul vânzărilor din China, după mai bine de trei trimestre petrecute în umbra eternului rival Volkswagen. Succesul gigantului american a fost alimentat de cererea neaşteptat de mare pentru modelele Buick, asamblate pe plan local.
Primul trimestru a marcat atingerea unui nou record de vânzări pentru General Motors, care a comercializat 816.373 de maşini, cu 9,6 mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Şi Grupul Volkswagen a raportat vânzări în creştere cu 21 pe piaţa din China, în total, compania germană livrând peste 770.000 de unităţi în perioada ianuarie-martie 2013. Rezultatul pozitiv nu a fost însă suficient pentru a contracara ofensiva GM, care a reuşit să devanseze la limită, cu numai 5,7 procente, VAG.
Începutul promiţător din primul trimestru le dă speranţe oficialilor GM, care speră să îşi păstreze statutul de lider al pieţei chineze până la finele anului.
Ritmul de creştere de 11, înregistrat de Volkswagen, a fost depăşit în martie de avansul general al pieţei, care, potrivit primelor estimări, va depăşi în acest pentru prima dată pragul istoric de 20 de milioane de unităţi. Unul dintre motive este deficitul de imagine adus de acţiunea masivă de recall ce a afectat luna trecută peste 600.000 de maşini Volkswagen, rechemate în service pentru probleme cu cutiile de viteze DSG, operaţiune ce va costa compania germană cel puţin 600 de milioane de dolari.
China reprezintă, în continuare, cea mai mare piaţă de desfacere, atât pentru General Motors, cât şi pentru Grupul Volkswagen.