În segmentul premium competiția este mai dură ca oricând, iar criticile publicului pot afecta serios vânzările. Când îți dorești să devii cel mai mare producător premium nu îți permiți un asemenea risc. Audi a conștientizat asta și încearcă să răspundă într-un mod constructiv criticilor care au vizat designul gamei din ultimii ani.
Acuzați că există prea multe similitudini între modelele lor, germanii au decis că a venit vremea să renunțe la filosofia ”scalable design”, care presupunea aplicarea unor linii aproape similare pe produse de dimensiuni diferite.
Wolfgang Egger, omul care supervizează departamentul de creație Audi, are de gând să implementeze un nou limbaj de design, complet diferit, dar nu departe de influențele tradiționale care au consacrat brandul. Acest plan de redefinire a designului gamei fusese anunțat încă din noiembrie 2012, atunci când Egger a dat asigurări că elementele care au consacrat brandul de-a lungul anilor nu vor fi abandonate.
Potrivit unor surse citate de publicația ”Car and Driver”, Egger a început deja să reorganizeze echipa sa de designeri pentru noul proiect. Reconstrucția presupune angajarea unor oameni de creație de la Alfa Romeo și Seat. Aceștia vor aduce un suflu nou brandului și vor propune linii inovative. Egger va lucra la un nou limbaj de design împreună cu Wolfgang Durheimer, omul care coordonează activitatea departamentului de cercetare și dezvoltare Audi.